Koudekerk 1 - Zevenhoven 1

Zevenhoven 1

...
... (kopbal)
Sidney de Schepper (scrimmage)
... (penalty)

Mannen, 1, Groep 1 18

31 augustus 2013 14:30

Eersel, J.C.H. van

Koudekerk in foutenfestival onderuit tegen Zevenhoven.

Aan doelpunten geen gebrek in de eerste helft van Koudekerk – Zevenhoven. De winnaar van deze wedstrijd zou doorgaan in de beker en wie de eerste helft zag zou tot de conclusie kunnen komen dat geen van beide er zin in had. Beide ploegen lieten defensief zo veel fout gaan dat er op de tribune al werd gezocht naar bel chinezen. Na de rust trok de tweede klasser alles recht en wist nog drie keer te scoren.

De wedstrijd was nog maar nauwelijks begonnen of Rob Platteel, hij verving de afwezige Michael Kneulman, kon al vissen en het had nog erger kunnen zijn wanneer Platteel nog geen minuut later wel redding kon brengen. Het was het startsein voor een eerste helft die bol stond  van de defensieve missers. Zevenhoven had de score geopend en de gelijkmaker kwam toen Mark van Leeuwen langs alle Zevenhoven verdedigers liep en de vrijstaande Mitchell Jansen kon bedienen. Die tikte eenvoudig de 1 – 1 binnen. Maar nog geen minuut later was het al weer 1- 2 toen de bezoekers dankbaar gebruik maakte van zwak ingrijpen aan Koudekerk kant. De gelijkmaker die volgde was de mooiste goal van de wedstrijd. Mitchell Jansen, uit de draai snoeihard in de bovenhoek. In de slotminuut scoorde beide nog een keer en met 3 – 3 bij rust hadden weinigen rekening gehouden.

Na de rust was het anders, Zevenhoven starten als voor rust met een snelle goal maar nu lukte het Koudekerk niet om terug te komen in de wedstrijd. Toen met 20 minuten te spelen de gasten voor de vijfde keer doel troffen was het gedaan met de bekeraspiraties van Koudekerk. Het werd zelfs nog 3 – 6 door een goedkoop gegeven strafschop waardoor het verschil tussen de tweede en de derde klasser ook in de cijfers duidelijk was.

Koudekerk is uitgeschakeld ij de beker en kan zich op gaan maken voor de competitie, Zaterdag gelijk een mooi affiche. De derby tegen B.S.C.`68. Vorige week voor de Rijnwoudecup waren de Benthuizenaren nog met 1 – 2 te sterk maar nu is het om het echie

Opstelling Koudekerk: Rob Platteel, Fabian Roosenbrand, Martijn Vonk(60.Cedric Borgers), Sidney de Schepper, Mike Suvaal(46.Jeroen Koot), Erwin de Best, Yvar de Groot, Bas van Heerdt©, Jeroen van Munsteren(46.Oege Pennin), Mitchell Jansen, Mark van Leeuwen