DOSR 1 (zon) - Koudekerk 1

Mannen, 1, Groep 1 18

27 augustus 2013 19:30

Goudriaan, W.W.C.

Koudekerk wint bij D.O.S.R. en heeft tweede ronde in eigen hand.

D.O.S.R. zou een pittige tegenstander zijn, zo was de verwachting gezien het gelijke spel wat de thuisploeg had behaald tegen Zevenhoven. Maar na de 1 - 3 winst heeft Koudekerk het bereiken van de tweede ronde in eigen hand.

Zo eenvoudig als de uitslag doet vermoeden was de overwinning van Koudekerk echter niet. In het begin van de wedstrijd was het vooral de thuisploeg die de kansen had. Zo moest Martijn Vonk een bal van de lijn halen en was Michael Kneulman de Koudekerker met de meeste acties. Maar na de openingsfase werd de wedstrijd steeds meer in balans. Beide ploegen zochten de aanval waarbij die van D.O.S.R. regelmatig vastliep in de buitenspelval bij Koudekerk was het bij Koudekerk wel raak Fabian Roosenbrand zag zijn schot worden getoucheerd en achter de keeper verdwijnen. Dat het bij rust bij 0 - 1 bleef mocht een wonder heten, Mitchel Jansen had De kans op 0-2 maar schoot van dichtbij over.

Vlak na rust deed hij het beter, een afgeslagen bal nam Jansen in een keer op de slof en schoot de bal snoeihard binnen. Toen Jeroen van Munsteren niet lang daarna de derde treffer binnen schoot was de wedstrijd gespeeld. D.O.S.R. bleef wel aanvallen maar strandde regelmatig in buitenspel en mocht die een keer worden omzeild was het Michael Kneulman die niet te passeren leek. De tegentreffer viel pas ver in de extra tijd en kon geen kwaad meer doen.

Na deze winst heeft Koudekerk tegen Zevenhoven aan een gelijkspel genoeg voor het bereiken van de tweede ronde.

Opstelling Koudekerk:  Michael Kneulman, Jeroen Koot, Martijn Vonk, Tijs v/d/ Hoorn, Fabian Roosenbrand, Yvar de Groot, Bas van Heerdt (c), Erwin de Best(60.Cedric Borgers), Mark van Leeeuwen(46. Oege Pennin), Mitchell Jansen, Jeroen van Munsteren(60. Mike Suvaal)