Koudekerk 1 - Nicolaas Boys 1 (zon)

Nicolaas Boys 1 (zon)

Jim Janmaat (schot)
Jim Janmaat
Mike Suvaal (schot)
Marco van Tol

Mannen, 1, Groep 1 18

20 augustus 2013 20:00

Bos, M.J.A. van den

Koudekerk in 45 minuten langs Nicolaas Boys.

Het “nieuwe”Koudekerk heeft zich dinsdag laten zien. Hoewel Alex Redel nog niet helemaal tevreden was gaf de eerste helft de supporter moet. Fraaie combinatie`s en een aantal doelpunten met een hoog tik-tak gehalte zorgde ervoor dat de wedstrijd tegen Nicolaas Boys eigenlijk met de rust al was gespeeld.

Dat het de eerste helft zo een krachtsverschil zou zijn zag het in de beginfase niet naar uit. Al binnen drie minuten kon Nic. Boys spits Menno Moerdijk vrij op Michael Kneulman aflopen, oog in oog met de Koudekerk keeper faalde Moerdijk hopeloos. Kneulman zag de bal ruim voorlangs zijn doel langs gaan. Even later was het een strafschop die de wedstrijd openbrak. Mark van Leeuwen was tegen de grond gewerkt en Sidney de Schepper schoot de bal onhoudbaar langs keeper John Sassen. Een mooi debuut voor Sidney, scoren in je eerste wedstrijd. Het was de start voor een doelpuntrijke eerste helft. Een helft waarin Koudekerk liet zien dat het goed voor de dag kan komen. Men vond elkaar makkelijk en het mooiste voorbeeld daarvan was de 2 – 1 (Jim Janmaat had de gasten nog op 1-1 gebracht) Een Aktie van Rick van Tol werd met 1 keer raken door Jeroen van Munsteren neergelegd voor Mark van Leeuwen die Sassen voor de tweede keer het nakijken gaf. Vanaf dat moment was Koudekerk de baas op het veld, via Yvar de groot (Fraai van afstand in het kruis), Rick van Tol en Richard van Heijningen was er bij de rust een 5 – 1 stand te aanschouwen op het score bord.

Na de rust bleven Yvar de Groot en Cedric Borgers in de kleedkamer en werden hun plaatsen ingenomen door Mike Suvaal en Jeroen Koot. Helaas voor de bezoekers was de tweede helft een stuk minder,  Koudekerk kon het niet opbrengen om nog 45 minuten het hoge tempo te laten zien en Nicolaas Boys kreeg zelfs de nodige kansen. Jim Janmaat dacht zelfs nog dat hij zijn ploeg terug kon brengen in de wedstrijd toen hij een foutje van Michael Kneulman af strafte maar al snel was het verschil weer 4 toen Mike Suvaal op aangeven van, wederom Jeroen van Munsteren, met een droge knal Sassen voor de zesde maal het nakijken gaf. De laatste treffer kwam op naam van Marco van Tol die de 6- 3 eindstand op het bord zette.

Een Wedstrijd met twee verschillende gezichten, voor de rust een oppermachtig Koudekerk wat na rust het er een stuk minder vanaf bracht. Wel liet de ploeg zien dat het weleens voor een verassing kan gaan zorgen, maar een keer hard onderuit is ook niet ondenkbaar. In iedergeval is Koudekerk de beker goed begonnen. Volgende week dinsdag de uitwedstrijd bij D.O.S.R., al is er donderdag eerst de Derby voor de Rijnwoude cup bij Hazerswoudse Boys.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Fabian Roosenbrand, Akke Pennin, Sidney de Schepper(61. Dennis Nieuwpoort), Richard van Heijningen©, Cedric Borgers (46.Mike Suvaal), Bas van Heerdt, Yvar de Groot(46.Jeroen Koot), Rick van Tol, Jeroen van Munsteren, Mark van Leeuwen