Koudekerk 1 - Alphen 1

...

13 augustus 2013 19:30

L. de Jong

Koudekerk en a.v.v. Alphen in evenwicht

De tweede oefenwedstrijd had heel wat meer weg van een wedstrijd dan het prijsschieten tegen Zilvermeeuwen van Zaterdag. Alphen wil terug naar de tweede klasse en heeft een goed elftal.

Gelijk vanaf de aftrap zette de bezoekers al druk en Koudekerk kon daar in het begin moeilijk mee om gaan. het leverde dan ook een tegentreffer op binnen de twintig minuten. Dat het voor de rust bij deze ene treffer bleef had Koudekerk te danken aan Michael Kneulman. vlak voor rust was de keeper de redder op een schot waarna hij tot twee keer toe de herkansing pareerde.

Na rust waren er bij Koudekerk weer een groot aantal nieuwe spelers te zien  en nam de thuisploeg het spelletje van Alphen van voor de rust over. Vroeg druk zetten en zo de opbouw bij de gasten verstoren. Dat had al snel succes, Oege Pennin strafte een te korte terugspeel bal af en bracht de stand gelijk. Het bleef ook een gelijk opgaande wedstrijd en ondanks de kansen aan beide kanten bleef een - stand op het bord.

Deze wedstrijd zal Alex en Peter een heel wat beter beeld hebben gegeven dan zaterdag. Zaterdag nog een oefenpotje (uit bij Lisse om 12:00 uur) en dan begint volgende week dinsdag de beker.