Quick Boys 4 - Koudekerk 2

Mannen Zaterdag reserve, 2, 3e klasse B

27 maart 2010 14:00

Koudekerk 2 krampachtig langs Quick Boys 4

27-03-2010 Quick Boys 4 - Koudekerk 2 2-3 (0-2)

De stemming in het Koudekerk kamp was na de overwinning op mede-titelkandidaat Katwijk 6 euforisch. Echter stonden we voor de wedstrijd tegen Quick Boys al weer snel met beide benen op de grond. Immers had Quick Boys de tweede periode gewonnen en wilde ze geheid revanche op de 3-1 nederlaag in Koudekerk. Koudekerk had zelf genoeg personele problemen. Martin Bos heeft al wekenlang last van zijn knie, Cedric startte met rugproblemen en Christiaan Schenk probeerde met zijn enkelblessure een halve wedstrijd vol te houden. Bart Rademaker verging wederom de geblesseerde Michael. Daarnaast was Pim van Tulder op vakantie. Met twee wissels Ben van Tongeren en Stefan de Wit op bank, was zelf leider Davy Rijnbeek bij nood nog inzetbaar.

Gelukkig kende Quick Boys ook personele problemen en konden uit 4 verschillende teams 13 spelers opgetrommeld worden. Met een half uur vertraging begon de wedstrijd en Koudekerk 2 keek de eerste minuten voornamelijk de kat uit de boom. Het kon in de eerste tien minuten dan ook geen vuist maken tegen de Katwijkse intenties. Vele malen werd het Koudekerkse 16-meter gebied opgezocht, maar echt gevaarlijk werd het niet. Na twintig minuten kreeg Koudekerk meer vat op de wedstrijd, echter werden de aanvallen vaak (onterecht)door clowneske grensrechter afgevlagd. Hoewel Koudekerk nog geen kansen heeft gehad, kwam het bij de eerste echte kans wel op voorsprong. Na een vrije trap van Martin Bos, was het Arjen Linstra die de keeper met een kopbal kansloos liet 0-1. Quick Boys drong na dit doelpunt wederom aan. Koudekerk dat op dat moment het beste van het veld had, profiteerde hiervan door de afgeslagen aanvallen te counteren. Uit een van de counters legde de Quick Boys verdediger Dennis Nieuwpoort neer binnen de 16-meter. De scheidsrechter twijfelde geen enkel moment en legde de bal op de stip. De gegeven penalty werd dankbaar door Arjen Linstra binnengeschoten 0-2.

Voor de hervatting van de tweede helft waren we gewaarschuwd. De vorige wedstrijd tegen Quick Boys,kwamen zij voortvarend uit de startblokken. Nu was het wederom uitkijken. Na zeven minuten zag de scheids dat Cedric Borgers onbedoeld de bal op zijn arm kreeg en legde de bal net zo makkelijk op de stip. Keeper Bart Rademaker was kansloos en de voorsprong werd weer gehalveerd. 1-2. Voor Koudekerk begon toen de slijtageslag. Martin kreeg het zwaar, Christiaan kon haast geen stap meer zetten en Cedric beet de rest van de wedstrijd op zijn tanden. Tot overmaat van ramp meldde Bart Kok zich aan de zijlijn dat hij zich ook niet 100% voelde. Op het moment dat Quick Boys de gelijkmaker opzocht, vergrootte Koudekerk de voorsprong. Rutger Dubbeld die niet in de wedstrijd zat, benutte wel de 1 op 1 situatie met de keeper volledig. Met de 1-3 op het scorebord leek dat Koudekerk weer lucht te hebben. Martin Bos werd gewisseld door Stefan de Wit en Christiaan mocht na 60 minuten vervangen worden door Ben van Tongeren. Quick Boys bleek veerkrachtig. Nadat in de 76ste minuut de bal ongelukkig door Dennis Nieuwpoort in de eigen 16 meter voor de voeten van de Quick Boys-aanvaller werd geschoten, bedacht deze geen moment en schoof de bal langs Bart Rademaker 2-3. Koudekerk kreeg het nog moeilijk. Ben van Tongeren werd in de laatste minuten als doorgebroken speler neer gelegd en mocht Quick Boys de laatste minuten met 10 man verder. Koudekerk was opgelucht na het klinken van de laatste fluitsignalen van de scheidsrechter. Wederom een overwinning en het kampioenschap zal waarschijnlijk op 17 april beslecht worden.

Volgende week is er geen programma en dat is voor sommige spelers een mooie bijkomstigheid. Een week extra om volledig hersteld te zijn en fit te zijn voor een mooi slot.

Meer info zie weblog vv Koudekerk 2