Oegstgeest 1 - Koudekerk 1

Oegstgeest 1

Derk Hanmach
Bob den Hollander (schot)
Oege Pennin (kopbal)
Joep Zenden (schot)
Geert-Jan Jonk (penalty)
Geert-Jan Jonk (schot)

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

3 november 2012 14:30

Fokker, J.

Koudekerk verspeelt punt in slotfase bij Oegstgeest

Het breekpunt in de wedstrijd was de gelijkmaker volgens Marcel Valk, niet de strafschop waaruit de thuisploeg voor het eerst op voorsprong kwam. Een gemakkelijk gegeven strafschop.  Joep zenden zocht het been van Richard van Heijningen en liet zich daarna vallen, Scheidsrechter Fokker vloog er met open ogen in en was zo beslissend in de wedstrijd.

Na de nederlaag tegen ROHDA een week eerder was Koudekerk weer in een opstelling met vier verdedigers. Geluk voor Marcel Valk was dat hij weer kon beschikken over Mark van Leeuwen. Cedric Borgers verhuisde naar de rechtsachter positie en Akke Pennin en Fabian Roosenbrand begonnen op de bank.  Op het zware veld in Oegstgeest begon Koudekerk goed aan de wedstrijd, de thuisploeg kreeg weinig grip en moest regelmatig inzakken om het gevaar via de vleugels van de bezoekers te bezweren. Het was dan ook bijna logisch dat via die vleugels het eerste doelpunt viel. Mark van Leeuwen reageerde op een diepe bal van bas van Heerdt en was simpelweg te snel voor zijn bewaker, toen ook doelman Thomas v/d Steen te laat was wipte van Leeuwen de bal over de kansloze v/d Steen. Op dat moment een voorsprong die terecht was. Voor de rust waren het Rick van Tol en de eerder genoemde van Leeuwen die moeilijk waren te verdedigen. De Rust kwam dan ook voor de thuisploeg als geroepen.

De tweede helft gaf een compleet ander beeld, reden hiervan was het uitvallen van Oegstgeest spits Frank Janszen. Een statische spits waar Christian Vergunst goed vat op had, hij werd vervangen door de veel beweeglijkere Joep Zenden. Hierdoor kon op het middenveld Bob den Hollander gebruik maken va de ruimte en waren deze twee dan ook verantwoordelijk voor de gelijkmaker. Dankbaar maakte den Hollander gebruik van de ruimte die Zenden trok en schoot de gelijkmaker achter Platteel.  Op dat moment was Koudekerk de controle grotendeels kwijt, het kwam wel weer op voorsprong via Oege Pennin  maar de 2 -  was vrijwel identiek aan de 1 – 1. Nu was het zenden die het afmaakte. Oegstgeest nam het initiatief over maar vooralsnog zonder resultaat. Tot 10 minuten voor tijd toen Zenden zich binnen de zestien meter liet vallen over het been van Richard van Heijningen en scheidsrechter Fokker en met open ogen intrapte. De bal ging op de stip en Geert –Jan Jonk schoot het cadeautje binnen.  Met minder dan 10 minuten te spelen deed Marcel Valk het enige wat hij nog kon doen, hij haalde de beide backs, Cedric Borgers en Dimitri v/d Berg naar de kant en bracht Fabian Roosenbrand en Arjen Linstra als stormram in. Het leek nog even succes te hebben toen Linstra omver werd gekegeld door Mark Tetteroo maar de toegekende vrije trap was een prooi voor v/d Steen. In de slotminuut was het Geert-Jan Jonk die nog gebruik maakte van het feit dat Koudekerk alles op de aanval zette en bracht de eindstand op 4 – 2.

Een bittere tegenvaller voor Koudekerk, de ploeg speelde een goede eerste helft maar na rust zakte het ver weg, een korte opleving leek nog een punt op te leveren maar ook nu had de ploeg weer geen geluk. Het heeft nu een gelijk aantal punten met de komende tegenstander. Haagse Hout, het wordt zaterdag dus een echte zes punten pot aan de Gruttolaan.

Opstelling Koudekerk: Rob Platteel, Cedric Borgers(82.Arjen Linstra), Christian Vergunst, Richard van Heijningen©, Dimitri v/d Berg(82.Fabian Roosenbrand), Tijs v/d Hoorn, Roy v/d Berg, Bas van Heerdt, Mark van Leeuwen, Oege Pennin, Rick van Tol