Koudekerk 1 - Rohda '76 1

27 oktober 2012 14:30

Gomes, A.

Koudekerk kansloos onderuit tegen ROHDA`76

Het zou een feestelijke dag moeten worden voor Koudekerk, de presentatie van het jubileum/plaatjes boek en een veiling zouden vooraf moeten gaan met een lekker potje voetbal tegen ROHDA. Maar dat werd een domper, de bezoekers domineerde vrijwel de gehele wedstrijd en wonnen eenvoudig met 0 -2

Omdat de tegenstander voor deze zaterdag met twee spitsen speelde had Marcel Valk ervoor gekozen met drie verdedigers te beginnen aan de wedstrijd tegen ROHDA. Dimitri v/d Berg mest hierdoor genoegen nemen met een plaats op de bank. Richard van Heijningen, Tijs v/d Hoorn en Christian Vergunst vormden de achterhoede, Akke Pennin verving wederom de geblesseerde Mark van Leeuwen.  De wedstrijd was er voor Koudekerk een om snel te vergeten, het was dan ook te danken aan de drie achterin en keeper Rob Platteel dat de wedstrijd voor de rust nog niet beslist was want wat de thuisclub liet zien was ronduit bedroevend. Het middenveld werd op alle fronten afgetroefd en voorin waande spits Oege Pennin zich op een eiland. Niet onbewoond want bij alles wat op iets van een aanval leek zag de spits zich omgeven door blauwhemden.  Na een half uur viel de enige goal voor de rust, Wim v/d Neut nam de goal van Platteel onder vuur. Die kon de inzet van v/d Neut nog keren maar in de rebound was het Dick van Dam die de keeper kansloos liet. Koudekerk stelde daar geen enkele kans tegenover.

Na de rust zou je verwachten dat de thuisploeg uit een ander vaatje zou tappen maar niets was minder waar. Rick van Tol kwam nog wel zijn mannetje voorbij maar dan was of de voorzet niet goed, of er was gewoonweg te weinig mankracht voor de goal om het ROHDA lastig te maken. Aan de andere kant was het duidelijk dat Akke Pennin geen linksbuiten is, hij heeft niet de snelheid van van Leeuwen en dan moet er vanuit het middenveld meer aansluiting komen en ook dat ontbrak. Marcel Valk concludeerde na afloop dat ook terecht dat het leek of het middenveld er geen zin in had vandaag. In het laatste kwartier bracht Valk Jeroen Koot voor Akke Pennin in een poging om alsnog met twee echte buitenspelers te gaan spelen maar eer Jeroen goed en wel een bal had geraakt was het beslist want in plaats van in te stappen lieten de middenvelders Dick van Dam gewoon schieten en in de verre hoek was Platteel weer kansloos. De wedstrijd was hiermee definitief beslist want al had de wedstrijd nog drie uur geduurd Koudekerk zou vandaag geen goal maken zoveel was wel duidelijk.

Koudekerk lijdt hiermee zijn tweede nederlaag op rij en zal in de twee komende wedstrijden, Oegstgeest uit en Haagse Hout thuis, punten moeten gaan pakken om niet in de onderste regionen terecht te komen.

Opstelling Koudekerk: Rob Platteel, Christian Vergunst, Tijs v/d Hoorn, Richard van Heijningen©, Cedric Borgers, Bas van Heerdt, Fabian Roosenbrand(56.Dimitri v/d Berg), Roy v/d Berg, Rick van Tol, Oege Pennin, Akke Pennin(72.Jeroen Koot)