Ariston'80 1 - Koudekerk 1

Ariston'80 1

Alijafar Mousivand (kopbal)
Bas van Heerdt (vrije trap)
Mateo Torres (vrije trap)

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

22 september 2012 14:30

Hilgersom, A.

Koudekerk laat punten liggen bij hekkensluiter.

Geen kans weggegeven en drie tegentreffers, dat was de simpele analyse van het spel van Koudekerk tegen het, tot op dat moment, puntlozen Ariston`80. Tot drie keer toe ging het hopeloos verkeerd bij een dode spelsituatie. Marcel Valk trok dan ook de conclusie dat zijn ploeg niet scherp was bij de dode momenten.

Met slechts een wijziging ten opzichte van de voorgaande wedstrijden (Michael Kneulman verving de afwezige Rob Platteel) begon Koudekerk aan de wedstrijd tegen hekkensluiter Ariston. De delftse studenten ploeg is een mengeling van diverse nationaliteiten en communiceerde in het veld in Engels Spaans en ook nog Nederlands. Of dat de reden was dat het in de opening achter helemaal openlag bij de thuisploeg zal niemand weten maar binnen tien minuten had de wedstrijd beslist kunnen zijn. Roy v/d Berg en twee keer Oege Pennin faalde tegen Michel van Geel in de Delfste goal. Aanvallend had de thuisploeg nog niets laten zien toen het ineens op voorsprong kwam. Alijafar Mousivand kon tot zijn eigen verbazing vrij inkoppen toen men bij Koudekerk achterin stond te slapen. Koudekerk kwam wel snel gelijk toen Oege Pennin het goede werk van Roy v/d Berg wist af te ronden maar nauwelijks een minuut later kon men opnieuw beginnen toen Cedric Borgers de bal ongelukkig langs zijn eigen doelman kopte. Het slotaccoord voor rust kwam op naam van Bas van Heerdt, wederom was de afstand tot de goal meer dan twintig meter maar had de keeper geen antwoord op van Heerdts schot.

Na rust begon Koudekerk beter en claimde het al in de eerste minuten een strafschop toen Roy v/d Berg over het been ging bij Frank Fluitman, de val vond geen genade in de ogen van de warrig leidende Scheidsrechter Hilgersson. Die trad even later wel resoluut op met een gemakkelijk gegeven gele kaart aan Oege Pennin toen deze de leidsman nog even herinnerde aan de situatie bij v/d Berg. . Toch leek het goed te komen voor Koudekerk. Met nog een kwartier te spelen kreeg de ploeg een vrije trap op een meter of vijfentwintig van de goal van van Geel en van Heerdt probeerde het maar weer eens en wederom stond er een keeper tot zijn eigen verbazing even later een bal uit het net te halen. De vijfde treffer alweer van de middenvelder en allemaal van meer dan twintig meter. Zo leek Koudekerk drie punten te pakken want de tijd was bijna verstreken toen Hilgersson floot voor obstructie van  Tijs v/d Hoorn en Mateo Torres de bal op de goal schoot. Van bijna dertig meter vloog de bal via de binnenkant van de paal tegen het net, langs Michael Kneulman die op het laatste moment zijn hand terug trok in de veronderstelling dat de bal naast zou gaan.  Een enorme dreun voor Koudekerk en dan ook nog eens een dreun want even later floot de scheidsrechter af. Ariston`80 haalde hun eerste punt en Koudekerk liet er twee achter bij een ploeg die in negentig minuten geen kans had gerecreëerd maar wel drie keer wist te scoren.

Volgende week krijgt Koudekerk de kans om het recht te zetten, Leiden is de tegenstander aan de Gruttolaan.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Dimitri v/d Berg, Christian Vergunst, Richard van Heijningen©, Fabian Roosenbrand, Cedric Borgers(61.Rick van Tol), Bas van Heerdt, Roy v/d Berg, Tijs v/d Hoorn, Oege Pennin(81.Akke Pennin), Mark van Leeuwen(90.Jeroen Koot)