Koudekerk 1 - Lugdunum 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

15 september 2012 14:30

Doorduin, W.A.

Koudekerk vergeet de kansen af te maken.

Een gelijkspel tegen Lugdunum, op papier zag dat resultaat er niet slacht uit van Koudekerk, echter wie de wedstrijd heeft gezien moet tot de conclusie komen dat de ploeg van Koudekerk zichzelf zwaar te kort heeft gedaan. Bij een 2 – 0 voorsprong had de ploeg meerdere kansen om de Leidse ploeg definitief zonder punten naar de Kikkerpolder te sturen. In de slotfase kreeg de thuisploeg hier de rekening van.

Na de winst tegen B.S.C. was er voor Marcel Valk geen reden om zijn ploeg te wijzigen, dat betekende dat Rick van Tol wederom vanaf de bank startte en Tijs v/d Hoorn als een valse rechtsbuiten speelde. Koudekerk startte sterk tegen de Leidse ploeg die zichzelf hoog inschat voor de titel. Het had een aantal kansen. Oege Pennin haalde in kansrijke positie over de bal heen en Roy v/d Berg stuitte op keeper Diego Bleys.  Omdat ook de bezoekers zich aanvallend lieten zien kregen de bezoekers een leuke eerste helft voorgeschoteld met aanvallend en leuk voetbal.  Dat de eerste helft werd afgesloten zonder doelpunten was te wijten aan schotvaardigheid in de aanval van beide teams en het feit dat men bij Koudekerk  de gevaarlijke Leidse spitsen Ozan Demirbas en Bilal karasahin goed in bedwang hield.

De tweede helft begon met een overwicht voor de thuisploeg en toen Bas van Heerdt de score opende was dat ook een terechte afspiegeling van de verhoudingen op het veld op dat moment. De wijze waarop van Heerdt dat deed was weer fraai, Mark van Leeuwen zette op en via Roy v/d Berg kwam de bal voor de voeten van van Heerdt die vanaf 20 meter uithaalde en Diego Bleys veraste. Diezelfde Belys mocht zich de tweede treffer aanrekenen. Wederom was van Heerdt de maker, bijna op de achterlijn kreeg de middenvelder de bal en zagf Beys voor in zijn doel staan. Met een beken trap plaatste hij de bal over Belys in de verre hoek. Een fraaie goal en met de resterende tijd leek er geen vuiltje aan de lucht voor Koudekerk. Bij Lugdunum leken ze het kwijt te zijn. Mark van Leeuwen kopte op de lat en Bas van Heerdt zag doelman Bleys met moeite zijn Corner onder de lat vandaan halen. In de slotfase stuurde Lugdunum trainer Hennie de Klerk Nino Paulina nadrukkelijk naar voren om een opening te forceren. Met nog 5 minuten op de klok lukte het Lugdunum om de aansluiting te scoren, een wanhoopschot van Peter duPrie verdween langs allen en iedereen en Lugdunum leefde weer. Het beeld wat toen ontstond lijkt wel tekenend voor Koudekerk, al het voetbal verdween en paniekerig probeerde men te verdedigen. Hopend op een uitval via Mark van Leeuwen en Roy v/d Berg, dit lukte niet en in de slot minuut kregen de bezoekers waar ze eigenlijk geen recht op hadden. Een schot van Martijn van Leeuwen verdween langs keeper Platteel en zette de ploegen op gelijke stand. Bij Koudekerk vroeg men zich af of de bal van van Leeuwen houdbaar was voor Platteel maar de keeper werd het zicht ontnomen door een verdediger die bukte op het moment van het schot. Zuur puntverlies voor Koudekerk, de ploeg had recht op de overwinning maar vergat zelf om de wedstrijd bij 2 – 0 definitief in het slot te gooien.

Volgende week gaat Koudekerk op bezoek bij het puntloze Ariston in Delft, scherpte voorin moet dan bijna een garantie zijn voor drie punten.

Opstelling Koudekerk: Rob Platteel, Dimitri v/d Berg, Christian Vergunst, Richard van Heijningen©, Fabian Roosenbrand, Cedric Borgers, Bas van Heerdt, Roy v/d Berg, Tijs v/d Hoorn, Oege pennin(74. Rick van Tol), Mark van Leeuwen