Thriller in Leiderdorp, verlies in de laatste seconde!

RCL E5

Koudekerk JO11-2JM

E-Pupillen beker poule, E2, Groep 4 03

15 september 2012 9:30

Zat. 15 sept. 2012. RCL E5 – Koudekerk E2   4-3

Vandaag de 4e wedstrijd in de beker, tegen RCL die een paar plekken onder ons staat. We missen vandaag Denzel en Justin, maar krijgen Jurre uit de E3 als invaller.

Een kwartiertje voor aanvang lopen we warm langs de lijn. Dit kwartier is hopelijk beter voor de jongens dan de 3 kwartier van vorige week (vanwege de voetbalplaatjes foto’s). Hoewel we vorige week ruim wonnen, waren de jongens de 2e helft al snel uitgeput en was het voetbal in die helft niet om over naar huis te schrijven.

In de kleedkamer vertellen de leiders nog dat dit RCL tegen de betere teams van deze bekercompetitie heeft gespeeld, en wij tegen de mindere, dus dat we deze jongens vooral niet moeten onderschatten.

Als we eenmaal zijn begonnen gaan onze mannen er vol voor, en lijkt het er op dat de teams aan elkaar gewaagt zijn. RCL heeft stevige aanvallers lopen, en onze achterhoede moet een paar x ingrijpen. “Gast” Jurre is op de rechtsback plek gezet, terwijl hij aanvaller is, maar hij staat zijn mannetje en maakt het de linker aanvaller van RCL moeilijk. Keeper Sander is weer scherp vandaag  en staat er als dit nodig is.

In de 4e minuut valt een corner van Dylan op de rug van Jurre. Een tegenstander wil de bal opruimen maar schiet deze zomaar in zijn eigen doel 0-1.

Dit cadeautje smaakt lekker, maar we moeten nu wel scherp blijven want RCL voetbalt zeker niet slecht.

Halverwege de 1e helft  herstelt RCL de eigen goal al, en 2 minuten later scoren ze alweer zodat we voor het eerst dit seizoen achter staan 2-1. Er wordt nu wat gemopperd achterin, maar de jongens worden opgezweept om niet te zeuren, maar weer te gaan voetballen.

Olaf pakt dit goed op, en scoort 2x achter elkaar op zijn kenmerkende manier binnen 5 minuten (vooral die 2e was mooi) zodat we vlak voor rust weer voor staan 2-3. Met deze stand halen we de rust waarin we de jongens vertellen dat ze goed bezig zijn, maar niet mogen verzwakken.

De 2e helft start zoals de 1e is geëindigd, RCL dringt aan en onze verdediging moet alle zeilen bijzetten. Voorin komen Biko, Mick en Dylan maar niet tot scoren. Het meeverdedigen wordt steeds zwaarder voor Koudekerk en Sander moet ingrijpen. Dit doet hij gelukkig goed, ook bij de paar corners die RCL mag nemen. Toch komt RCL al vroeg in de 2e helft op gelijke hoogte via een prachtig doelpunt. De aanvaller uit Leiderdorp breekt door onze verdediging, en scoort prachtig in de bovenhoek achter de kansloze Sander, 3-3.

Nu breekt het billenknijpen aan want het wordt zwaarder en zwaarder voor onze mannen. De inzet is er zeker nog, maar de tegenstanders zijn met zijn 2 wissels net iets fitter dan wij. Toch kan RCL de winnende er maar niet in krijgen. Dankzij de vechtlust van Koudekerk, en weer een prachtige redding van Sander die zich zelf voor de RCL aanvaller werpt, blijft het 3-3 tot aan de laatste minuut. De Koudekerk aanhang schreeuwt de jongens nu vooruit, maar de beslissende actie van een Koudekerker blijft helaas uit. RCL bouwt haar laatste aanval op, speelt de bal netjes rond, tikt en tikt en tikt, totdat er in de laatste seconde van de wedstrijd een mannetje van hun, voor ons lege doel de bal kan intikken! Deze laatste aanval was ons te gortig en eerlijk is eerlijk, ze speelde onze verdediging keurig uit en scoorde goed.

De E2 heeft weer prima gespeeld, maar ook verliezen hoort erbij, ook voor cupfighters. Volgende week weer een zware pot tegen koploper Woubrugge!

Rob.