Koudekerk 1 - Kagia 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

20 maart 2010 14:30

A.S. Greveling

Koudekerk blijft stijgen op ranglijst.

Vooraf was niemand gerust op een goede afloop van de wedstrijd tegen Kagia. Trainer Pieter van Zoest kan dit seizoen niet meer beschikken over Mark van Leeuwen en Jarno Verweij. Rick van Tol was een twijfelgeval en tot slot moest Bart v/d Hulst al binnen een half uur naar de kant met een blessure. De vreugde was dan ook groot toen na 90 minuten de 1 – 0 eindstand drie punten opleverde.

Kagia begon feller in de wedstrijd en was al snel gevaarlijk maar trof binnen een minuut slechts het zijnet. Koudekerk stelde daar in het eerste kwartier weinig tegenover. Yvar de Groot was er nog het dichtste bij maar zijn lob ging over het doel van Sander van der Niet. Er was nog geen half uur gespeeld toen Bart v/d Hulst zich moest laten vervangen met een blessure. Robert Koot kwam in het veld en dit was gelijk een gouden wissel. Robert stond nog maar nauwelijks in het veld toen een hoge bal zijn richting uitkwam en keeper v/d Niet stond ver voor zijn goal. Koot kopte de bal over de verkeerd opgestelde v/d Niet de goal in en zette de thuisploeg daarmee op een 1 – 0 voorsprong. Deze voorsprong bleek gelijk de einduitslag. Koudekerk had nog wel een aantal aantalkansjes, zo schoof Joep van Tulder de bal net langs de verkeerde kant van de paal en lukte het Rick van Tol ook niet om v/d Niet te passeren. Naarmate de wedstrijd voorderde ging Kagia meer risico nemen en kreeg de ploeg wel kansen maar echt gevaarlijk was de ploeg niet. Koudekerk had zijn zaakjes achterin goed voor elkaar. Vooral Vince van Goozen hield spits van der Burg kort waardoor deze nauwelijks gevaarlijk kon worden. Mocht het een keer echt dreigend worden was het Wouter Reijneveld die een engeltje op de lat had zitten. Twee keer was het het ijzerwerk wat Kagia van de gelijkmaker afhield. De slotfase va de wedstrijd had meer weg van een waterballet want een enorme regenbui maakte goed voetbal onmogelijk. Koudekerk was dan na het eindsignaal van een uitstekend leidende scheidsrechter dan ook zeer gelukkig met de drie punten.

Kagia trainer Jimmy Simons had duidelijk moeite met de nederlaag, hij telde zeker 8,9 kansen voor zijn ploeg tegen een Koudekerk dat voornamelijk op de counter speelde en dit ook nog eens met niet verzorgde uitbraken. Koudekerk kon er niet mee zitten, de ploeg klimt naar de vijfde plaats op de ranglijst. Enkele weken geleden kwam de rode lijn erg dichtbij, nu staat de ploeg op een plaats die recht kan geven op nacompetitie. Pieter van Zoest zei het al na de wedstrijd tegen Alphia, wij hebben een ploeg die van iedereen kan winnen, maar ook van iedereen kan verliezen. Het lijkt erop dat voor alle ploegen in 3A dat het geval is. Als het Koudekerk volgende week lukt om in Ter Aar te winnen van T.A.V.V. de ploeg zich in theorie veilig kan noemen, alhoewel…

Opstelling Koudekerk: Wouter Reijneveld, Simon van Leeuwen, Vince van Goozen, Dennis Bos, Jeroen Koot, Bart v/d Hulst(24.Robert Koot), Yvar de Groot©, Jeroen Hogenes, Mike van Velzen, Joep van Tulder, Rick van Tol(69.Pim van Tulder)

Toeschouwers:200