Bernardus E1 - Koudekerk JO11-1

E-Pupillen (voorjaar), E1, 3e klasse 03

13 maart 2010 11:00

Bernardus E1 – VVK E1  13 maart 2010

Vandaag de kraker tegen onze buren aan de andere kant van de Rijn. Onze thuiswedstrijd  eindigde, na een spannende wedstrijd,  in Koudekerks voordeel. Dus het belooft vandaag een mooi potje voetbal te worden, want Bernardus zal zeker revanche willen. Vandaag moeten we het zonder de geblesseerde Bryan doen, maar hij is er wel bij om zijn teamgenoten aan te moedigen.  Wij hebben de punten hard nodig want na 3 wedstrijden zijn er nog maar 3 punten binnengehaald.

VVK mag aftrappen voor de 1e helft , het veld toont veel gelijkenis met de Euroborg, het stadion van Fc  Groningen, de grassprieten zijn namelijk ver te zoeken. Bernardus zoekt gelijk de aanval  en probeert Roy te  verrassen met een afstandschot, maar Roy heeft geen probleem met het schot. Dan krijgt in de 4e minuut Bernardus een hoekschop, het is Roy die de bal weg wil stompen, maar een aanvaller van Bernardus raakt met de punt van zijn schoen Roy vol op zijn hoofd en hij valt op de grond, Dion kopt de bal nog weg, maar iedereen verwacht dat de scheids zal fluiten voor een overtreding op Roy, maar niets is minder waar, hij fluit NIET en in de rebound wordt de 1-0 binnengeschoten (terwijl Roy geblesseerd op de grond ligt). De scheids besluit dat het geen overtreding is en VVK zal zijn beslissing moeten accepteren hoe moeilijk dat ook is. Roy is duidelijk aangeslagen en gaat dan ook in de 6e minuut in de fout met een slechtte uittrap, de bal komt voor de voeten van een tegenstander, die past gelijk naar de vrij staande spits en die schiet de 2-0 binnen. VVK probeert zich te herpakken na deze vroege achterstand, maar dit lukt maar moeizaam. Na een kwartier voetballen krijgt VVK eindelijk een beetje grip op de wedstrijd en het combineert wat beter. Een voorzet van Jan op Sven wordt tot corner verwerkt.  Kenan  plaatst de corner op het hoofd van Sven en die kopt de bal op de lat, wat een pech. Ook Jan krijgt nog een kans na een vrije trap van zijn broer Pieter, maar de keeper van Bernardus  redt prima. Dan krijgt Bernardus , net voor rust, nog een kans om de genade klap uit te delen, maar het is Berend die prima loopt te verdedigen en redding brengt. Met een 2-0 achterstand gaan we  dan ook rustten.

In de 2e helft gaat VVK op zoek naar de aansluitingstreffer, maar moet zeker  ook oppassen voor Bernardus die op jacht gaat naar de 3-0. Yvar wijzigt de tactiek en zet Dion in de spits en Pieter op het middenveld om zo wat meer druk naar voren te zetten. Maar dan is het Bernardus met een snelle aanval, maar het is gelukkig weer Berend die de bal tot corner weet te tikken.  Bernardus krijgt nog een prima kans, een speler komt alleen op Roy af, maar Roy tikt de bal voor zijn voeten weg. Een aanval van VVK wordt tot corner verwerkt. Sven plaatst de bal loep zuiver op het hoofd van Jan die bij de 2e paal de 2-1 kan binnen koppen, daar is dan eindelijk de aansluitingstreffer. Bernardus is even de kluts kwijt en VVK dringt aan. In de laatste 10 minuten golft het spel op en neer, en ook wordt de wedstrijd harder, Dion wordt geraakt door een speler van Bernardus die, op jacht naar de bal ,met gestrekt been inkomt. Pieter wordt nu in de spits gezet en Dion op het middenveld er achter. Pieter krijgt een grote kans met een afstandschot op leeg doel, maar de bal gaat naast, Luuk zijn schot gaat ook net naast. Maar ook Roy heeft zich (ondanks zijn hoofdpijn) in de 2e  herpakt en heeft een paar uitstekende reddingen, hij laat vandaag zien waarom hij regiowedstrijden mag spelen met de KNVB.  Het blijft spannend tot het laatste fluitsignaal ,wordt het gelijk of maakt Bernardus de 3-1. VVk zet alles op alles voor de gelijkmaker, maar dan klinkt het eindsignaal Bernardus wint de strijd met 2-1.  Jongens jullie hebben ondanks de snelle achterstand in de wedstrijd veel strijd geleverd in de 2e helft, en op basis daarvan hadden jullie wel een punt verdiend. Volgende week alweer en  streekderby, ditmaal moeten we tegen Hazerswoudse Boys.

Groet van jullie trainers en leiders