Koudekerk JO11-1 - Bernardus E1

E-Pupillen (voorjaar), E1, 3e klasse 03

20 februari 2010 9:45

VVK

De derby aan de Rijn, Koudekerk E1-Bernardus E1, stond vandaag op het program. Beter kan je een jaar niet beginnen. Helaas moesten we het vandaag doen zonder de Boogaardtjes, die waren tijdens de wedstrijd onderweg voor een lekkere week skiën. Gelukkig was Daan van Tol bereidt om na zijn wedstrijd met de E2 direct door te komen naar de E1 en zo hadden we vanaf halverwege de 1ste helft toch nog een wissel. Ook Bernardus was gehavend en moest 1 speler van de E2 gebruiken. Er moet gezegd worden dat beide jongens het fantastisch deden en gewoon heerlijk mee gingen in het niveau.
Na een scherpe warming-up, iets wat we niet gewend zijn, was het te verwachten dat we lekker aan de wedstrijd gingen beginnen. En dat gebeurde dan ook. Er waren een paar heel mooie één-twee’tjes te zien en de bal ging lekker rond. Het lijkt dan ook wachten op de 1-0 voor onze jongens. Nadat Dion en Kenan de bal echter net naast de verkeerde kant van de paal hadden gemikt, kwam ook Bernardus goed in de wedstrijd. Het werd voor iedereen die de moeite had genomen zijn bed uit te komen, een fantastische wedstrijd. Het spelniveau was niet helemaal top, maar dat werd ruimschoots vergoedt door de tomeloze inzet en de heerlijk felle en toch sportieve duels tussen beide teams. Het was de kleine linkshalf van Bernardus die het bal opende. Na een voorzet die precies tussen onze mannen doorging kon hij, met enig fortuin, de bal achter Roy tikken. Gelukkig ging koudekerk lekker verder met bikkelen en strijden. We kwamen lastig door de verdediging van Bernardus heen, maar doordat er een fantastische verdediging stond met Luuk, Dion, Berend en Roy, lukte Bernardus dat evenmin. Met een 1-0 achterstand, maar de wetenschap dat er wellicht meer te halen was, gingen we rusten.
De tweede helft werd, zo mogelijk, nog leuker en spannender dan de eerste. Koudekerk ging iets anders spelen; Berend, die weer zo goed als alle duels won, ging in zijn eentje de gevaarlijke spits van Bernardus onschadelijk maken. Daardoor kon Dion als mid-mid spelen. Naast Dion stonden Luuk en Kenan. En voorin stonden Bryan en Daan. Met een mannetje extra op het middenveld, konden we iets meer druk vooruit zetten en konden we gevaarlijker worden. Nadat we eerder al een paar keer dichtbij waren geweest, kon Luuk de verdiende gelijkmaker aantekenen. Luuk kwam bij een duel goed voor zijn man, kapte de volgende fantastisch uit en scoorde mooi met zijn rechts. Nog geen 5 min later was het weer raak. Berend stoomde op en gaf een mooie dieptebal op sven. Helaas kwam de Hazerswoudse keeper goed zijn doel uit en daardoor schoot sven de bal tegen hem aan. De bal ketste vervolgens voor de voeten van Dion, die zich geen moment bedacht en de bal vanaf 20 meter schitterend over de keeper heen in het lege doel liet ploffen. 2-1! Vanaf dat moment zijn de koudekerkse billen niet meer van elkaar geweest. De spanning bereikte zijn hoogtepunt. Bernardus was zeer gevaarlijk in de zoektocht naar de gelijkmaker en leek die ook te krijgen uit een corner. Roy dacht daar echter anders over en pakte de bal, die vanaf 2 meter op hem werd afgeschoten, net voor de lijn. Het was ‘vrouwen en kinderen’ eerst in de verdediging. Met aanvoerder Dion op kop werd er met man en macht verdedigend. Ook de normaliter aanvallend ingestelde Kenan deed in teambelang contant mee helpen verdedigen. Voorin hielden de Koudekerkse spitsen de verdediging van Bernardus goed bezig. Zo leek Sven voor de bevrijdende treffer te zorgen, ware het niet dat de bal vervelend opstuiterde en de bal over het doel verdween. Even later was het Kenan die na een schitterende combinatie tussen Daan en Sven leek af te gaan rondde, maar helaas kon de uitstekende keeper van Bernardus redding brengen. Even leek Bernardus alsnog de misschien wel verdiende gelijkmaker te gaan scoren; De spits van Bernardus was ontsnapt bij zijn mandekker Berend en kon alleen op Roy af. Luuk perste er nog één ultieme sprint uit en gooide zich, met gevaar voor eigen leven, voor de bal en voorkwam zo een goal. Niet veel later floot de uitstekend fluitende scheids af en kon Koudekerk haar eerste 3 punten binnen halen.
Jongens, het was een genot om te kijken. Zowel van onze kant, als van de kant van Bernardus. Sportieve strijd en heel veel passie, maakten dit tot een geweldig leuke wedstrijd. Het was genieten! Hopelijk kunnen jullie volgende week dezelfde strijd op de mat leggen tegen Nic. Boys.

Groetjes van jullie leiders en trainers!