Bernardus F5 - Koudekerk JO9-2

F-Pupillen, F2, 10e klasse 11

10 december 2011 8:45

Knappe overwinning F2!

Na een weekje rust stond Bernardus F5 in een uitwedstrijd op het programma.

Deze tegenstander had onze F4 behoorlijk weggespeeld dus we waren gewaarschuwd en hadden namens Koudekerk wel wat recht te zetten. In een gelijk opgaande strijd met kansen voor beide doelen wist de gevaarlijkste speler van Bernardus na een lange sprint, in een kluts de 1-0 aantekenen. Echter we bleven goed naar voren spelen en kregen toch wel wat kansen via Milan, Joelle en Ole maar kregen de bal er mede dankzij een uitstekende keeper niet in. De 2e helft ging de F2 uit een ander vaatje tappen en via mooie combinaties en direct spel werd Ole vrij gespeeld en deze wist kundig de 1-1 op het bord te zetten.

Bernardus was wakker geschud en het spel golfde op en neer tot het kantelmoment van de wedstrijd aanbrak.

Een gevaarlijk schot van Bernardus belande op de lat en kaatste terug het veld in en via een snelle uitbraak met Dylan, Justin en Owen, wisten we direct de 1-2 voor Koudekerk te maken. Een glorieuze Owen mocht de knuffels voor zijn 1e doelpunt! in ontvangst nemen van zijn teamgenoten. Daarna was Koudekerk dat keer op keer gevaarlijk was en via doelpunten van Ole en een mooi afstandsschot van Dylan de 3 punten veilig stelde. Een knappe teamprestatie waarbij Steven onze keeper voor vandaag, zijn doel knap schoon hield ondanks de koude handen. De meiden, Quinevere en Joelle hebben ook weer hard gewerkt en verdienen zeker een pluim. Als we proberen nog wat meer de ruimte te zoeken de bal te laten gaan en meer naar voren voetballen kunnen er nog vele mooie wedstrijden gaan volgen volgend jaar.

Zaterdag nog een lekker vriendschappelijk potje tegen Floreant en dan met zijn allen onder de kerstboom!

Groetjes,

Leo