Valken'68 1 - Koudekerk 1

16 april 2011 14:30

Fonseca, O.A

Koudekerk doet goede zaken bij kampioen Valken`68

Het was een verassing, niet alleen de uitslag maar ook het spel van Koudekerk. De bezoekers waren een groot deel van de wedstrijd minimaal gelijkwaardig aan Valken maar gingen een stuk beter met de kansen om. De ploeg van de jarige trainer van Zoest won met 1 – 3 en daar was weinig op aan te merken..

Voor de wedstrijd bij de kampioen kon van Zoest weer beschikken over Oege Pennin, Christian Vergunst en Remco Muller. Laatstgenoemde begon op de bank maar voor Vergunst en Pennin was er een basisplaats ten koste van Robert Koot en Vince van Goozen. De bezoekers begonnen op het feestelijk aangeklede sportpark `t Duyfrak flitsend, al in de derde minuut vond Cedric Borgers het gaatje bij Lesley de Vries om Mark van Leeuwen diep te sturen en van Leeuwen legde de bal voor waar Roy v/d Berg bij de tweede paal binnenschoot nadat Oege Pennin in het centrum over de bal stapte. Een verrassend begin van de ploeg die de laatste weken zoveel moeite had om te scoren. Het was wel het begin van een leuke voetbalmiddag want Valken was niet van plan om de bezoekers de punten cadeau te geven. Het vervolg was dat de thuisploeg naarmate de eerste helft vorderde de bezoekers meer onder druk zette. Resultaat was een enorme hoeveelheid aan corners waarbij Koudekerk soms het geluk aan de zijde had maar ook een gebrek aan scherpte kon aanschouwen bij de aanvallers van Valken. Koudekerk probeerde met snelle counters, vooral via Mark van Leeuwen de voorsprong uit te bouwen maar had daarbij de pech dat de grensrechter aan Valken zijde er nogal eens last had van een stramme arm, de vlag ging erg makkelijk omhoog. Mede hierdoor bleef het bij de ene goal in de eerste helft.

Ook de tweede helft was er een snelle goal te noteren, bij een hoekschop was het Joeri Driebergen die de rebound achter de kansloze Michael Kneulman schoot. Koudekerk toonde veerkracht en nog geen tien minuten later stond de ploeg al weer voor toen Ruben v/d Berg de 1 – 2 binnenschoot na een voorzet van Oege Pennin de een  diepe bal van Dennis Bos op fraaie wijze wist aan te nemen en Ruben bediende. Valken protesteerde nog voor vermeend buitenspel maar de uitstekend leidende heer Fonseca had de vlagger door en negeerde terecht dit vlagsignaal. De beslissing viel met nog een klein half uur op de klok en weer was het een voorzet van de zijkant die af kon worden gemaakt, nu was Ruben v/d Berg de aangever en Oege Pennin de afmaker. Valken geloofde het toe eigenlijk wel een beetje, zag in dat Koudekerk deze wedstrijd zou gaan winnen en Koudekerk was al lang bij met drie punten die het zou gaan halen, beide ploegen zaten dan ook niet te wachten op de vijf minuten extra tijd maar toen Fonseca afblies waren er twee blije ploegen die het veld verlieten.

Koudekerk doet goede zaken door deze winst, de ploegen onder Koudekerk verspeelde allemaal punten en door het verlies van Reeuwijk klimt Koudekerk naar de 8e plaats en heeft het zelfs nog een, heel klein, kansje op nacompetitie.

Komend weekend speelt Koudekerk een dubbel programma, Zaterdag ontvangt het C.V.C. Reeuwijk en maandag(2e Paasdag) gaat het op bezoek bij Leiden. In dit weekend kan de ploeg zich verzekeren van lijfsbehoud en misschien zit er nog iets meer in.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Christian Vergunst, Dennis Bos©, Richard van Heijningen(81. Vince van Goozen), Cedric Borgers, Ruben v/d Berg, Nick van Houten(72. Remco Muller), Roy v/d Berg, Oege Pennin, Mark van Leeuwen.

Niet ingezet: Stefan van Tol, Danny Mansveld