Koudekerk 1 - Floreant 1

Floreant 1

Ward van den Hoogen (schot)
Max Guldemond
Wouter van den Burg

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

9 april 2011 14:30

Opdam, P.M.M.

Koudekerk maakt de kansen niet af.

Het begint ondertussen een lang verhaal te worden, Koudekerk thuis en het missen van kansen. Ook tegen Floreant liet de ploeg weer enkele goede kansen onbenut. Het bleef steken op 1 – 1 en ziet de ploegen onder zich dichterbij komen.

Tegen Floreant zou het dan toch moeten gebeuren, winst zou betekenen dat de ploeg zo goed als veilig was en gezien de positie van de tegenstander was dit de uitgelezen mogelijkheid. Maar het liep allemaal anders, al binnen twee minuten was het Floreant dat de score opende. Ward v/d Hoogen maakte dankbaar gebruik in de wanorde die de verdediging liet zien en schoot de bal langs de uitkomende Michael Kneulman. Koudekerk kon dus gelijk alweer achter de gelijkmaker aan. Dennis Bos was daar als eerste dichtbij, zijn schot ging via de vingers van keeper Vooys over de goal. Ook Roy v/d Berg had nog de kans maar zijn schot ging naast zonder dat Vooys in actie hoefde te komen. De gelijkmaker viel enigszins onverwacht, Cedric Borgers vond het gaatje voor een steekpass en Mark van Leeuwen, veel te snel voor bewaker Max Guldemond, ronde nu wel beheerst af. Een gelijkmaker die gezien het spelbeeld meer dan verdiend was.

Na de rust was het Koudekerk dat de eerste kans kon laten noteren, Ruben v/d Berg zag zijn volley via de grond over de goal gaan. Toch bleef het meeste gevaar via de kant van Mark van Leeuwen komen, Max Guldemond kreeg geel na een onreglementaire actie en ook Wouter v/d Burg had later de noodrem nodig om de snelle linkerspits tot stoppen te dwingen. Helaas voor Koudekerk bleef het bij kansen en moest het vlak voor tijd nog heel gelukkig zijn want op twee meter van het doel presteerde Erik van Zoest het om Michael Kneulman te laten redden op een compleet vrije bal.  Zo bleef Koudekerk wederom op 1 – 1 steken waar het kansen had op meer. Volgende week speelt het de uitwedstrijd bij Valken wat het kampioenschap al binnen heeft, het is te hopen dat Koudekerk daar een stunt kan uithalen.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Vince van Goozen, Dennis Bos©, Richard van Heijningen(67. Jarno Verweij), Cedric Borgers, Ruben v/d Berg(72. Oege Pennin), Nick van Houten, Robert Koot(72. Stefan van Tol), Roy v/d Berg, Mark van Leeuwen.

Niet Ingezet: Wouter Reijneveld

Toeschouwers: 150