LSVV'70 1 - Koudekerk 1

LSVV'70 1

Remco Muller (vrije trap)
Alphert Christina (kopbal)
Alphert Christina (schot)
Rick van Benten (schot)

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

26 maart 2011 14:30

Linden, W.L. van der

Koudekerk onderuit tegen L.S.V.V.

De website van L.S.V.V. vroeg om punten en zette bij voorbaat de Leidse ploeg al op scherp. Bloed op de palen en Koudekerk moest worden opgejaagd. Zo kopte de site. Je zou dan mogen verwachten dat er een gewaarschuwd team naar de Kikkerpolder zou afreizen, niets bleek minder waar. Koudekerk liet zich foppen en verloor met 3 – 1.

Zonder Nick van Houten, Dimitri v/d Berg en Ruben v/d Berg(Allen geschorst) begon Koudekerk weer eens met de nodige wijzigingen aan de wedstrijd. Oege Pennin keerde terug als spits en Christian Vergunst stond naast Dennis Bos centraal achterin.  Het was dan ook even zoeken voor de bezoekers en de studenten deden dan in de beginfase dan ook wat de site (supporters van de thuisclub waren er niet) vroeg. Opjagen. De eerste kleine kansen waren dan ook voor de thuisploeg. Zo schoot Alphert Chistina hoog over. Op een kwart van de wedstrijd kreeg Koudekerk langzaam de wedstrijd in handen en kwam het zelfs op voorsprong. Een vrije trap werd door Remco Muller mooi langs de muur ingeschoten en keeper Mollers kon er niet meer bij. Een voorsprong die op dat moment terecht was, de gelijkmaker kwam dan ook uit de lucht vallen. Een korner voor L.S.V.V. en dan moet je extra letten op Christina. De spits is staand al 2 meter en springend rees hij boven iedereen uit en kon vrij de gelijkmaker binnenkoppen. Koudekerk was na de gelijkmaker van slag en voor het weer wat recht kon zetten was het kwaad al geschied en stond het met 2 – 1 achter na weer een treffer van Christina.

Ook na de rust was het de thuisploeg die beter van start ging en na verloop van de wedstrijd Koudekerk wat meer het spel liet maken. Want ondanks dat Koudekerk zeker kwa veldspel niet onaardig speelde ontbrak het aan echte kansen en als het dan eens voor doelman Mollers kwam ontbrak het aan daadkracht en schoof men elkaar de bal toe. Met nog minder dan een kwartier op de klok leek Koudekerk de helpende hand te krijgen van de scheidsrechter, de goede man floot na een vermeende overtreding op Pennin en wees toch duidelijk naar de stip. Heel L.S.V.V. om de man heen en even later was het Koudekerk  die om de man heen stond. Terwijl Jarno Verweij al met de bal klaar stond bij de penaltystip bleek de strafschop ineens een achterbal te zijn. Verbijstering alom maar geen strafschop. Koudekerk ging steeds meer risico nemen om toch maar een punt te redden maar kreeg in de extra tijd de deksel op de neus. Rick van Benten kreeg de bal me uit de kluts en ging alleen op Michael Kneulman af om die vervolgens kansloos te laten. Hiermee was de wedstrijd beslist, L.S.V.V. blij met de punten en Koudekerk verliest weer.

De nederlaag betekend weer een plaats omlaag. De ploeg staat nu 9e en volgende week komt Be Fair op bezoek aan de Gruttolaan. Winst betekend in ieder geval 1 plaats omhoog maar bij verlies konden de laatste 6 wedstrijden weleens heel belangrijk gaan worden.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Christian Vergunst, Dennis Bos©, Richard van Heijningen, Cedric Borgers, Roy v/d Berg(75. Jarno Verweij), Remco Muller(75. Vince van Goozen), Jeroen Koot, Oege Pennin, Mark van Leeuwen.

Toeschouwers: 30(?)