Hazerswoudse Boys 1 - Koudekerk 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

12 maart 2011 14:30

Post, C.

Eigen doelpunt levert Koudekerk de winst

Het meest besproken moment van de wedstrijd was achteraf niet het, beslissende, eigen doelpunt van Thijs van Weten maar het opstootje tussen Bart de Kort en een supporter achter het doel van Jan Sol waarbij Ruben v/d Berg een tweede gele kaart ontving die volkomen belachelijk was. v/d Berg was slechts toeschouwer maar was voor Scheidsrechter Post reden om v/d Berg van het veld te sturen.

Koudekerk begon aan de wedstrijd met Cedric Borgers op de plaats van de geschorste Nick van Houten. Voor de rest waren het dezelfde 10 die tegen Kagia met 4 – 1 onderuit gingen, dus hield dat in dat Oege Pennin wederom genoegen moest nemen met een plaats op de bank.  Met Roy v/d Berg in de punt van de aanval verwachte van Zoest meer beweging in de voorste lijn te krijgen. De eerste beweging bij Koudekerk was er in ieder geval voor Michael Kneulman, al binnen twee minuten had Wesley v/d Voort de thuisploeg op voorspong moeten zetten maar oog in oog met Kneulman bleef de Koudekerk goalie het koelst. Voor Koudekerk duurde het even eer het de eerste kans kreeg, Ruben v/d Berg haalde uit maar vond Jan Sol op zijn weg. Zo bleef de eerste helft doelpunt loos.

De tweede helft was nog maar twee minuten oud toen Mark van Leeuwen te snel was voor Justin Meyer en de bal kon voorzetten, voor er een Koudekerk aanvaller kon afronden had Jeffrey Kastelein zijn voet tegen de bal gezet en veraste hiermee zijn eigen keeper volledig. Koudekerk op voorsprong en nu leek de wedstrijd pas echt los te komen. De Boys gooide er een schepje bovenop, ging meer op de aanval spelen en gaf zo meer ruimte weg. Robert Koot had de beslissing op zijn voet maar schoot ongecontroleerd tegen Jan Sol op en aan de andere kant was Michael Kneulman de rots in de Koudekerk defensie. Met nog 8 minuten op de klok zette Ruben v/d Berg druk op Bart de Kort, deze liep de bal over de achterlijn en wilde de bal snel terug. Vond het nodig om te schoppen naar supporters achter het hek die de bal lieten lopen. De Scheidsrechter maakte zich toen compleet ongeloofwaardig. Hij riep de Kort bij zich en waar iedereen een rode kaart verwachte moest ook Ruben v/d Berg zich melden. Beide kregen geel, waarbij de Kort neg even fijntjes bij de scheidsrechter melde dat dit de tweede was boor Ruben v/d Berg.(voor rust had v/d Berg geel gekregen voor het hinderen van een ingooi) Het betekende einde wedstrijd voor Ruben v/d Berg, en de Kort kon blijven staan en Koudekerk kon het restant met tien man verder. Een restant waarin het nog even stevig werd. Jeroen Koot, ingevallen voor Richard van Heiningen, ging nog even stevig door op Jeffrey Kastelein en Dimitri v/d Berg ontving nog geel voor een overtreding op Leo de Ruiter. In de blessuretijd hadden Simon van Leeuwen en Oege Pennin nog een kans om de wedstrijd definitief te beslissen, maar beide strandde op Jan Sol. Uiteindelijk liet de scheidsrechter ruim zeven minuten doorspelen eer af te fluiten.

Koudekerk wint voor de tweede keer met 1 – 0 van de Boys, Passeert Reeuwijk op de ranglijst en houd de ploegen boven zich in het vizier. Volgende week komt Alphia op bezoek, ook dan kan er weer een stevig potje worden verwacht.

Opstelling Koudekerk:Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Dimitri v/d Berg, Dennis Bos©, Richard van Heiningen(78.Jeroen Koot), Remco Muller, Ruben v/d Berg, Cedric Borgers, Robert Koot(75.Oege Pennin), Roy v/d Berg, Mark van Leeuwen.

Niet ingezet: Stefan van Tol, Wouter Reijneveld

Toeschouwers:300