Koudekerk JO11-2JM - Alphense Boys E7

E-Pupillen (voorjaar), E2, 6e klasse 04

12 maart 2011 9:45

Mitchell Rossdorff

Na twee voetballoze zaterdagen kunnen onze jonge helden vandaag weer aan de bak. Tegenstander  is Alphense Boys waartegen we eerder in het seizoen een geflatteerde 3-0 nederlaag te verwerken kregen.

We beginnen in de inmiddels vertrouwde opstelling: Pim op doel, Ian en Lars achterin, Joost , Koen en Wessel op het  middenveld en Cedric in de spits.

Thom is vandaag vroeg zijn bed uitgekomen om zijn oude ploegmakkers toe te juichen, de tweede helft zal ook Henk ons aan komen moedigen.

Waar we in de eerder genoemde wedstrijd nog te veel ontzag toonden voor de veelal grotere jongens van Alphense Boys  is hier vandaag geen sprake van.

Vanaf het  eerste fluitsignaal  is VVK de bovenliggende partij en zijn er volop kansen.

De 1-0 kan dan ook niet uitblijven: Een schot van Joost wordt nog gestopt door de Alphense doelman maar Cedric is heel attent en schiet de eerste goal binnen!!

Hierna zijn er over en weer wat kansjes maar Pim houdt zijn doel schoon. Tegen het einde van de eerste helft krijgt Koudekerk een vrije trap op zo’n 20 meter van het doel. Cedric  schiet deze bal richting doel  en vlak voor de keeper wordt deze bal door Koen met zijn hoofd verlengt: 2-0, tevens ruststand.

Ook de tweede helft hebben de Alphenaren niets in te brengen tegen het Tikkie-Takkie voetbal dat  onze jongens op de mat leggen. Zonder uitzondering spelen alle Koudekerkers een topwedstrijd!

Er wordt volop de combinatie gezocht en achterin wordt  door Ian en Lars bijna niets weggegeven.

Bijna, zei ik want een sporadische tegen aanval van Alphense Boys levert de 2-1 op.

Hierna volgt al snel de 3-1: uit een schitterende voorzet van Cedric kan de goed vrijgelopen Wessel de 3-1 binnen knallen.

Koudekerk loopt nog uit naar een 5-1 overwinning door nog twee treffers van Cedric. (1 assist Joost, 1 assist Koen).

Wij als trainers waren het er na de wedstrijd over eens dat dit misschien wel de allerbeste wedstrijd was die de E2 (en verleden jaar de F1)  gespeeld heeft. Volhouden dus, dan kunnen er misschien nog mooie dingen gebeuren in deze competitie!!