Koudekerk 1 - Woubrugge 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

26 februari 2011 14:30

Kuin, J.C.

Koudekerk door zondagsschot onderuit tegen Woubrugge.

Het was een zeperd voor Koudekerk, de ploeg had de beste kansen gehad maar vlak voor tijd was het een schot van Marc Molleman die via de onderkant van de lat en de lijn tegen het net sloeg. Koudekerk kreeg hiermee te weinig en moest toezien hoe Woubrugge de 5e plaats op de ranglijst overneemt, al heeft de ploeg van Pieter van Zoest nog wel een wedstrijd in te halen.

Onder erbarmelijke omstandigheden begonnen Koudekerk en Woubrugge aan hun derby met als inzet de 5e plaats op de ranglijst. De bezoekers lieten al snel merken dat het in betere vorm is dan tijdens de wedstrijd in Woubrugge waar Koudekerk betrekkelijk eenvoudig  wist te winnen. Nu was de opening voor de groen witten. Al snel na het beginsignaal kon Chris Molleman vrij inkoppen maar tot ieders verbazing lukte het Molleman om voor een leeg doel naast te koppen. Voor Koudekerk duurde het bijna een half uur eer het voor de eerste keer Keeper den Blanken kon testen, Oege Pennin lukte het om weg te draaien van Dave de Wit maar zag zijn schot worden gepakt door den Blanken.  Zo ontstond er een wedstrijd waarin Koudekerk de beste kansen had en Woubrugge het meeste balbezit. Op slag van rust leek Koudekerk de score te openen, in een scrimmage uit een corner claimde Koudekerk dat de bal over de lijn was, de scheidsrechter vond van niet en zo bleef de eerste helft doelpuntloos.

Na de thee werd het voetbal er niet beter op, gehinderd door een veld wat met de minuut slechter werd door de onophoudelijk vallende regen probeerde de spelers er nog iets van te maken maar `goed voetbal was onmogelijk. Bij Koudekerk kwam nieuweling Roy v/d Berg in het veld voor Robert Koot. v/d Berg, ex Alphense Boys en een paar jaar niet gevoetbald, had bijna het perfecte debuut maar zag zijn inzet worden gestopt door den Blanken. Aan de andere kant was het Ferdy Dreef die Michael Kneulman testte, de Koudekerk keeper bleef kalm en pareerde het schot. Zo kroop de wedstrijd naar het einde en leek het doelpuntloos te blijven. Koudekerk zette nog een keer aan en Remco Muller zette met een sliding op de bal de weg vrij voor Oege Pennin en Mark van Leeuwen, echter scheidsrechter Kluin zag een overtreding in deze sliding en floot voor een overtreding. Uit deze vrije trap was het Marc Molleman die zijn voet tegen de bal zette en via een lijn/lat carambole Woubrugge drie punten schonk. Bij Koudekerk richt men zich op de scheidsrechter, Muller speelde vol de bal zonder een tegenstander te raken.  Nick van Houten ging nog naar de kant om Bart v/d Hulst als stormram in te kunnen zetten maar dat mocht niet meer baten. Woubrugge vierde het feest en bij Koudekerk werd de kater nog groter toen de scheidsrechter na afloop liet weten dat het eigenlijk geen vrije trap was.

Koudekerk zakt een plaats, volgende week tegen Kagia krijgt men de kans om zich te revancheren tegen Kagia.  Winst betekend aanhaken, verlies is afhaken.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Dimitri v/d Berg, Dennis Bos©, Richard van Heiningen, Nick van Houten(87. Bart v/d Hulst), Remco Muller, Ruben v/d Berg, Robert Koot(78.Roy v/d Berg), Oege Pennin, Mark van Leeuwen

Niet ingezet: Stefan de Wit, Cedric Borgers, Wouter Reijneveld

Toeschouwers: 200