Leiden 1 - Koudekerk 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

25 april 2011 14:30

Hendriks, M.J.M.

Koudekerk speelt zich met winst tegen leiden veilig

Na afloop was niet iedereen het eens of de winst van Koudekerk nu wel of niet terecht was, de spelers hadden er geen boodschap aan. Zij hadden gewonnen en daarmee buiten het bereik van de onderste vier plaatsen en dus ook volgend jaar komt Koudekerk uit in de derde klasse.

Pieter van Zoest liet de basiself staan die ook zaterdag ervoor tegen Reeuwijk mocht starten, dus met Nick van Houten die tegen Reeuwijk zijn 5e gele kaart ontving. Maar door het paasweekend ging die schorsing pas woensdag in.  Koudekerk begon zo als het wel vaker begint, het eerste werk was voor Michael Kneulman die met een katachtige reflex een vroege openingstreffer van Erik Bakker voorkwam. Hierna was Koudekerk wel wakker en zocht het steeds meer de goal van Leiden. Na een kwartier had dat succes, Oege Pennin werd binnen de lijnen onderuit getrokken door Mick Lingerak en de bal ging op 16 meter van keeper Frans Bakker. Pennin zelf schoot de bal binnen en zette Koudekerk daarmee op voorsprong. Hierna ontstond er een wedstrijd die alle kanten op kon, Michael Kneulman bleek weer eens van grote waarde voor zijn ploeg. Al had hij vlak voor de rust het geluk dat Nick van Houten een bal van de lijn trapte anders had Leiden zomaar met 1 – 1 de rust ingegaan.

Na rust keerde bij Koudekerk Dennis Bos niet terug op het veld, ziek en de aanvoerder stond zijn plaats af aan Vince van Goozen. Die vormde samen met Christian Vergunst de tweede helft het centrum van de verdediging. Dat dat even wennen was bleek al snel. Ramon Escudero liep slim weg maar Christian Vergunst voorkwam op het nippertje dat Escudero vrij naar de goal kon. Zo bleef het oppassen. Koudekerk kreeg nog een aantal goede kansen, Roy v/d Berg schoot naast en bakker keerde een schot van Pennin. Tegen het einde van de wedstrijd begon de temperatuur en de tweede wedstrijd in 3 dagen zijn tol te eisen. Steeds meer spelers gingen bodem voelen. Mark van Leeuwen ging er met nog 20 minuten spelen met een blessure vanaf en werd vervangen door Stefan van Tol. Die had al snel een tik te pakken van Marcel Onvlee en haalde even later zijn gram op Kevin Hamerling. In het daarop volgende opstootje was er geel voor Hamerling en Oege Pennin.  Ook Richard van Heijningen en Simon van Leeuwen waren alles behalve fris, maar met nog 1 beschikbare wissels wachtte van Zoest met het inbrengen van Jeroen Koot, wie het eerst zou bezwijken… Het bleek niet nodig, na 96 minuten floot de scheidsrechter voor het einde, Koudek won door een vroege goal en is veilig. Leiden heeft nog kans op een (vervangende) periode en dus nacompetitie.

Koudekerk kan zich opmaken voor de laatste twee wedstrijden, wedstrijden die vrijuit gespeeld kunnen gaan worden.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Christian Vergunst, Dennis Bos©(46. Vince van Goozen), Richard van Heijningen, Cedric Borgers(©.46), Remco Muller, Nick van Houten, Roy v/d Berg, Oege Pennin, Mark van Leeuwen(72.Stefan van Tol)

Niet ingezet: Wouter Reijneveld, Jeroen Koot, Robert Koot