Koudekerk JO11-1 - Kickers'69 E1

Sven Beelt (schot)
Sven Beelt (kopbal)
... (schot)
Jan Bogaards (vrije trap)

E-Pupillen (voorjaar), E1, 2e klasse 06

5 februari 2011 10:00

Jay Langejans

VVK E1 – Kickers ’69 E1          5 februari 2011

Vandaag onze 3e wedstrijd van de competitie tegen Kickers’69. Geen onbekende tegenstander voor onze jongens, want in de najaarscompetitie hebben we ook tegen ze gespeeld, en dat was eén van de moeilijkste wedstrijden in die competitie.  Even ons geheugen opfrissen: na een 1-3 voorsprong knokte Kickers  zich terug naar 3-3, en de slotfase was bloedstollend , in de allerlaatste minuut scoorde onze aanvoerder Kenan de 3-4 en waren de 3 punten toch binnen.

De weersomstandigheden konden wel eens een belangrijke factor worden vandaag. Een stormachtige wind stond schuin op het veld, VVK E1 begon de wedstrijd met de wind toch wel in hun voordeel.

Het was een flitsende start van onze jongens, al na 30 seconden verovert  Jan de bal op het middenveld en plaatst de bal op maat op de vrijstaande Rini, hij tikt eenvoudig de 1-0 binnen.

Wat een flitsende start, maar het wordt voor de Kickers nog erger, want het is Kenan die met  een corner de bal bij de 2e paal plaatst, en het is weer Rini die op de goede plek staat en de 2-0 binnen schiet. Kickers wordt in deze beginfase een beetje overdonderd. In de 10e minuut krijgt VVK weer een corner, dit maal is het Jan die de bal probeert in te schieten, maar de keeper stompt de bal  weg, maar in de rebound is het Sven, en hem moet je zo’n kans niet geven, die de 3-0 maakt.

Nu is Kickers goed wakker, en gaan op jacht naar een treffer, ze proberen het met een afstandschot, maar het is Kevin met een uitstekende redding, wat staat die jongen toch ieder week goed te keepen.  Dan wordt er balverlies geleden op het middenveld, Kickers schakelt razendsnel om  en met een paar passes gaat de spits alleen op Kevin af, maar daar is gelukkig nog onze Jarno, die net voordat de aanvaller op doel wil schieten, de bal voor zijn voeten weg tikt.  Wat is hij toch een vaste waarde in onze verdediging, terwijl hij in het begin van het seizoen er  een hekel  aan had om in de verdediging te spelen, maar samen met Bradley en Berend vormen ze toch een prima verdediging.

Het is toch VVK die weer het initiatief neemt in de wedstrijd en een aantal kansen krijgt: een vrije trap van Kenan wordt gepakt door de keeper, een schot van Jan treft de lat, een goede actie van Bradley net naast. Maar in de 22e min is het Berend die de bal veroverd, hij past de bal naar Sven hij gaat alleen op de keeper af en schiet de 4-0 binnen. Net voor rust probeert Kickers het nog met een afstandschot, maar het is weer Kevin die uitstekend redt. Dus met een comfortabele 4-0 voorsprong zoeken we de kleedkamer op.

In de 2e helft gaat Berend op het middenveld spelen, want Kenan  heeft nu zijn wisselbeurt. Normaal neemt Jan deze positie over van Kenan,maar Berend wil graag een keer op deze positie spelen.

Na 2 minuten is het Berend die de bal krijgt aangespeeld, hij speelt zijn tegenstander voorbij en stoomt op naar de goal, hij haalt vernietigd uit en scoort de 5-0. Hij is super blij, want als verdediger scoort hij niet zo vaak en viert zijn goal uitbundig. Wat een riante voorsprong, maar het verzet van Kickers is toch nog niet gebroken, een corner wordt binnen getikt, 5-1. En 4 minuten later is het weer raak 5-2, VVK verliest de controle over de wedstrijd, het is Kickers wat nu druk zet. VVK verliest zijn duels en dit geeft de tegenstander weer moed, en we weten uit de vorige ontmoeting hoe Kickers zich na een achterstand terug kan knokken in de wedstrijd.  VVK krijgt een corner, het is Jan met zijn geweldige traptechniek die de bal op het hoofd van Sven plaatst. En dat Sven kan koppen dat weten we, 6-2, de marge is weer 4 doelpunten.  Dan is het toch weer Kickers die uit een snelle aanval weet te scoren, 6-3. Uiteindelijk is het Jan ,die met een prachtige vrije trap de eindstand op 7-3 brengt, die zat er weer lekker in Janneman!!!!!!!!

Gefeliciteerd met jullie 3e overwinning op rij. De zegereeks wordt weer voortgezet. Volgende week spelen we uit tegen Altior E1, ook zij hebben nog niet verloren, ze hebben alleen gelijk gespeeld tegen DOSR E1. Dit belooft dus weer een mooie wedstrijd te worden!!!!!!!!

Groet van jullie trainers en leiders