BSC '68 F1 - Koudekerk JO9-2

Koudekerk JO9-2

F-Pupillen (voorjaar), F2, 4e klasse 04

5 februari 2011 8:30

Op zaterdag 5 februari moest onze F2 voor het eerst voetballen in de voorjaarscompetitie, maar nu wel 1 klasse hoger, namelijk de F4 klasse, waar we vooral F1 teams zullen tegenkomen.

Op deze koude zaterdagmorgen moesten we naar Benthuizen waar de BSC ’68 F1 en een windkracht 6  wachtte.

Met een ongewijzigd team (t.o.v. vorig jaar) begonnen we aan de warming up. Enthousiast gingen onze jongens aan de slag, maar nog voor de wedstrijd begon, moest Felix al met zijn vader naar de tandarts nadat hij tegen de doelpaal aan was gedoken. Met een mond vol bloed en een halve tand in de broekzak van zijn vader was de pret voor de ongelukkige Felix al snel voorbij.

Met nog altijd 1 wissel (BSC was maar met z’n zevenen) ging de wedstrijd in het begin op en neer, totdat Gino goed op doel schoot, en Biko in de rebound kon afronden 0-1.

Even later kwamen onze jongens onder druk te staan van de voorin goed combinerende Benthuizers. Mooi combinatiespel van deze aanvallers leidde al 3 minuten na onze goal tot de gelijkmaker voor BSC, 1-1.

De rest van de 1e helft moest Koudekerk volop verdedigen, vaak met te weinig jongens omdat niet iedereen op tijd meeverdedigde. Stan redde ons nog mooi met een prachtige verdedigende actie op onze achterlijn.

Met 1-1 gingen we de rust in waar onze jongens ook wel begrepen dat ze nog harder moesten werken om dit potje te kunnen winnen. Tot 10 minuten voor het einde lukte dit ook aardig, maar toen werd BSC toch echt beter en scoorde ze 2 keer zodat we met een verlies deze voorjaarscompetitie begonnen.