Koudekerk JO9-2 - Alphense Boys F3

F-Pupillen (voorjaar), F2, 4e klasse 04

19 februari 2011 8:45

Lisa de Jong

Na een afgelasting vorige week en zonder Mick (vakantie) en Felix die al z’n tanden weer op een rijtje heeft, maar nog niet mag voetballen van de tandarts, gaan we vandaag voetballen tegen de Boys uit Alphen. Invallers voor onze 2 afwezigen zijn Sem en Dimitri uit de F1. Je mag dus wel spreken van versterkingen voor onze F2. Het is ongeveer 2 graden boven nul als we deze warming up zonder kleerscheuren doorkomen, en gelukkig is de scheids lekker op tijd en kunnen we beginnen.

Het was mooi om te zien hoe de 2 F1-ers de hele F2 beter deden voetballen. Vorige wedstrijd liep alles nog stroef, konden de jongens elkaar slecht vinden en was lang niet iedereen op z’n best. Maar nu loopt alles veel lekkerder, halen de spelers weer hun vertrouwde nivo en knokt iedereen voor de bal en elkaar!

In de 1e helft komt Koudekerk nauwelijks in gevaar, en als de Alphense aanvallers er door komen, is daar altijd nog Justin die bij alle lastige stuiterballen goed timed en ook de bal goed uitverdedigd naar een medespeler. Scoren doen we (nog) niet deze 1e helft, al was Gino wel heel dicht bij toen hij vlak voor het doel de bal niet achter de keeper kreeg.

In de kleedkamer tijdens de rust, vinden de meeste jongens ook dat het best wel goed gaat, uitzondering is Sem. Er is nog niet gescoord, vandaar.

In de 2e helft hoeft Sem niet lang te wachten om ook tevreden te zijn, hij knokt en wurmt zich langs een stuk of wat Alphenaren en rond keurig af 1-0. Het goede spel van de 1e helft wordt ook in de 2e volgehouden, Koudekerk speelt goed, de jongens achterin doen goed hun werk, de middenvelders zakken mee terug als het nodig is, en de aanvallers zijn gevaarlijk. Biko laat weer een paar mooi rushes langs de zijlijn zien, en ook Dylan lijkt weer een beetje de oude met een paar mooie actie’s.

Zo’n beetje halverwege de 2e helft is Sem voor de zoveelste keer te handig en te sterk voor de verdedigers van de Boys en dribbelt hij weer langs een paar tegenstanders om ruimte te maken voor zijn harde schot met links. Dit schot wordt ongelukkig met de onderbuik tegengehouden door een Alphense verdediger, die dan ook door z’n knieën gaat. De Alphense aanhang schreeuwt tegen de scheidsrechter dat hij moet fluiten, maar de scheids laat doorspelen omdat de aanval nog doorloopt. Dit bleek een goede beslissing van de scheids. Want Sem scoort opnieuw in het vervolg van deze aanval. De tegenstander staat even later gelukkig ook weer op z’n benen.

Koudekerk blijft goed spelen en speelt de bal goed over waardoor er nog veel kansen volgen. De laatste goal komt van Dylan, die een mooie actie van Biko aan de buitenkant goed afrond voor het doel, 3-0.