Koudekerk JO11-2JM - RCL E8

E-Pupillen (voorjaar), E2, 6e klasse 04

19 februari 2011 9:45

Mitchell Rosdorff

Na de afgelasting van verleden week mogen onze jonge helden van de E2 vandaag wel de wei in.

Als versterking hebben we vandaag Mitchell uit de E3. De tegenstander is het laaggeklasseerde RCL. We zijn vandaag dus zeker op onze hoede voor onderschatting.

We beginnen met Pim op doel, Mitchell en Lars achterin, Joost linksmidden, Koen Centraal op het middenveld, Wessel rechtsmidden en Cedric in de spits.

Vanaf het begin van de wedstrijd is aan niets te merken dat we hier tegen de nummer laatste uit onze poule spelen.

RCL is gelijkwaardig aan VV Koudekerk en neemt dan ook brutaal de leiding: 0-1!

Na een serie Koudekerkse aanvallen kan Cedric na een hoekschop van Koen de 1-1 binnenfrommelen.

Er zijn kansen over en weer, vlak voor rust moet Koudekerk eigenlijk op voorsprong komen als een vlammend schot van Joost de lat raakt.

Aan de andere kant brengt Lars (ook nog vóór rust)met een geweldige tackle redding  als een RCL speler alleen op keeper Pim af kan gaan.

Ook de 2e helft gaat gelijk op, weer neemt RCL de leiding, 1-2. De gelijkmaker valt vrij snel daarna: koudekerk komt op 2-2 door Wessel die een schot van Cedric het laatste beslissende zetje kan geven.

Dit doelpunt hebben we voor een heel groot deel te danken aan Ian die een verbeten duel op het middenveld wint en zorgt voor Koudekerks balbezit waar de gelijkmaker dus uit valt.

Mitchell heeft vervolgens pech dat zijn schot net naast gaat, dit na een goede verre uittrap van Pim.

De 3-2 voor Koudekerk valt kort daarna toch, Wessel schiet snoeihard binnen na een combinatie van Joost en Koen waarbij laatstgenoemde de assist aflevert.

Helaas kunnen we ondanks de goede inzet en vechtlust de voorsprong niet vasthouden; kort voor tijd bepaald RCL de eindstand op 3-3.

Al met al een terechte uitslag waarin iedereen zich kan vinden.