Koudekerk JO11-2JM - Bernardus E2

E-Pupillen (voorjaar), E2, 6e klasse 04

15 januari 2011 10:00

Jay Langejans

Na een hele week regen dan toch eindelijk de eerste wedstrijd van de voorjaarscompetitie!

Vandaag missen we wegens ziekte Joost, extra sneu voor hem is dat het ook nog zijn verjaardag is!!

Ook Thom is er niet meer bij, hij is –helaas voor ons- gestopt met voetballen maar heeft wel beloofd zo nu en dan te komen kijken.

Ook Henk heeft ons “verlaten” maar was zaterdag al wel weer –als fanatiek- toeschouwer langs de lijn te vinden. Hij kon het zelfs niet laten om tegen het eind van de wedstrijd wat aanwijzingen te geven aan de onzen. Top Henk, dat je nog zo meeleeft!!

Omdat Joost er niet bij is hebben we te maken met een onderbezette linkerkant, daarom staat Koen vandaag op de linkshalf positie en neemt Cedric de spitspositie in. Lars staat op het middenveld,

Noah Nesta hebben we als verdedigende versterking uit de F1 gehaald. Wessel is vanaf vandaag de vaste aanvoerder. Vooraf is er wat vrees voor de tegenstander omdat we verleden week in de oefenwedstrijd een nederlaag te verwerken kregen.

Het begin is dan ook voor Bernardus, al vrij vlot komen ze op 0-1. Maar onze jongens laten de koppies niet hangen en door doelpunten van Cedric en Koen (assists van Wessel en Lars) wordt de achterstand omgebogen in een 2-1 voorsprong.

Helaas maakt Bernardus nog vóór de thee de gelijkmaker:2-2.

In de rust moeten we de zieke Ian vervangen door wederom een aanwinst uit de E2, Julian.

In het begin van de 2e helft gaat de wedstrijd nog gelijk op maar als een doelpunt van Bernardus afgekeurd wordt door de scheidsrechter kantelt de wedstrijd, na deze afgekeurde goal scoort Cedric vrij vlot op aangeven van Koen de 3-2 in ons voordeel!!

Hierna breekt de glansperiode van Julian aan, keer op keer slalomt hij door de Bernardus verdediging en scoort uit goede tegenaanvallen de 4e en 5e Koudekerkse treffers!!

Achterin zit de 2e helft de zaak goed op slot met de in de verdediging teruggekeerde Lars en Noah Nesta die aan zijn 2e wedstrijd van de dag bezig is en zich een slag in de rondte werkt!!

Er zijn zelfs momenten dat hij zijn beroemde Italiaanse naamgenoot doet verbleken!

Bernardus blijft op zoek naar een treffer en onze jongens moeten alle zeilen bijzetten. Diverse malen is Pim de reddende engel met goede onderscheppingen van vijandelijke aanvallen. Ook bokst hij keer op keer ballen uit zijn doel.

In de slotfase scoort Cedric nog zijn derde en Koudekerks zesde doelpunt van de dag: 6-2 (assist Noah Nesta), tevens eindstand!

Een goed begin dus van deze voorjaarscompetitie, de frites na afloop waren dan ook dik verdiend.

Nog een extra bedankje voor Noah en Julian die ons vandaag geholpen hebben met het binnenslepen van de eerste overwinning.