DOSR E1 - Koudekerk JO11-1

E-Pupillen (voorjaar), E1, 2e klasse 06

15 januari 2011 10:15

D.O.S.R. E1 – Koudekerk E1 15-01-2011

Vandaag onze eerste wedstrijd in de tweede klasse. Omdat we voor de winter ongeslagen kampioen waren geworden zijn we gepromoveerd. Zo op het eerste gezicht ziet het er uit dat het allemaal gelijkwaardige tegenstanders zullen zijn. Maar of dat echt zo is zal de toekomst uitwijzen.

Vorige week hadden we al een oefenwedstrijd gespeeld tegen Bernardus E1. Dit team zat voor de winter bij DOSR in de competitie. We wonnen deze oefenwedstrijd met 7-2. Bernardus speelt nu derde klasse omdat ze in de competitie op een van de onderste plaatsen zijn geëindigd.

We waren vandaag compleet. Kenan had alleen s’morgen nog met de D1 meegedaan tegen de E-Top van Alphense Boys. Dus hij had al een wedstrijd in de benen. Hij was precies op tijd voor onze wedstrijd dankzij de snelle Opa van Bradley. Nogmaals bedankt Bert!

Maar goed, voor ons deze groep dus een nieuwe ervaring. De tweede klasse. Qua voetbal zit het waarschijnlijk wel goed bij ons. Alles zal nu wel een temppotje hoger gaan verwachten we. Daar zullen we misschien even aan moeten wennen. Een kleine factoren kunnen beslissend zijn. Dus hopelijk kunnen we met een beetje geluk leuke dingen gaan laten zien in deze competitie.

Het begin van de wedstrijd werden we gelijk wakker geschud door de aanval van DOSR. Een genadeloos hard schot verdween gelukkig voor ons op de paal. Kevin was totaal kansloos op deze mooie uithaal en onze verdediging wist ook even niet wat er gebeurde. Vandaag moesten we dus echt aan de bak! Na drie minuten begonnen wij heel opportunistisch aan een aanval. Het was Sven die op het middenveld de bal in de voeten kreeg. Met veel power slalomde hij langs drie man en knalde de bal hard richting de goal. De keeper van DOSR had dit schot waarschijnlijk niet verwacht en verkeek zich enorm. 0-1 !! Snel hierna kwam Kenan bij ons in het veld. Direct keerde de rust in ons spel terug. Iedereen speelde gelijk wat rustiger. Toch bleef DOSR gevaarlijk uit de hoek komen. Met mooi en snel combinatievoetbal sneden ze keer op keer door onze verdediging heen. Maar gelukkig voor ons wisten ze het net niet te vinden. DOSR bleef maar aandringen en speelde echt een heel goede wedstrijd. In de 10e minuut wist DOSR wel de gelijkmaker te maken. Wederom een prima uitgespeelde aanval, De snelle laatste man sneed het middenveld over en bediende met een mooie steekpass de spits. Voor hem was het een koud kunstje om de 1-1 binnen te werken. Hierna ging het spel op en neer. Wij kregen niet echt kansen, maar DOSR wel. Een van die kansen werd in de 20e minuut omgezet in de 2-1. Een snelle counter werd door DOSR genadeloos afgestraft. Nog geen twee minuten later werd het zelfs 3-1 door een prachtig schot van hun laatste man die steeds in wist te schuiven. Kevin kon hier niets aan doen. Zo kan het dus gaan in deze klasse. Onze mannen lieten direct zien dat ze het hier niet bij laten zitten. Onder aanvoering van aanvoerder Kenan gingen we weer de strijd aan. Kenan ging van de aftrap af op avontuur. Speelde een paar man uit en schoot de bal weer hard op doel. Wat een prachtig schot!! De bal verdween in de hoek van de goal! 3-2. DOSR mocht aftrappen. Wij kregen weer een beetje vertrouwen en probeerde DOSR weer onder druk te zetten. Dit lukte aardig. Sven ging op de goal af en werd onderuit gehaald. De scheidsrechter was onverbiddelijk. Vrije trap Koudekerk! Kenan ging achter de bal staan. Sven posteerde zich voor de keeper. Kenan knalde de bal laag langs de muur en Sven dook op het laatste moment voor de keeper………   GOAL Koudekerk!! Lekkere vrije trap van Kenan bezorgd ons de 3-3. De scheidsrechter fluit direct voor de rust. Wat een lekker opsteker voor ons. Tijdens de gang naar de kleedkamer hadden alle mannen het er over……. In de tweede klasse is het veel leuker voetballen dan in de  derde. Hier moeten we echt knokken voor de punten!!

De tweede helft was no maar net begonnen toen Jarno een grote kans kreeg op aangeven van Sven. Zijn schot ging maar net voorlangs. Nog geen twee minuten later kwamen wij weer op voorsprong! Het was Kenan die op aangeven van Sven de 3-4 in de goal knalde!! DOSR Was even de kluts kwijt in deze fase van de wedstrijd. Wij bleven doordrukken en kregen een paar mooie kansen. Jarno kreeg een mooie kans, even later vuurde hij nog een schot op de goal maar dit schot spatte uiteen op de lat. De daarop volgende counter werd door DOSR weer afgestraft…… 4-4. Na een kwartier werden we bijna op achterstand gezet, gelukkig stond Kevin fantastisch te keepen. Hij plukte de bal uit de lucht. Even later stond Kevin weer op de goede plek door een schot tot corner te verwerken. De klok tikte door. Het werd steeds spannender en het spel golfde op en neer. Twee minuten voor tijd kreeg Sven de bal op het middenveld na een mooie pass van Bradley. Sven zag een gaatje en dook daar vol overgave in. Speelde zijn tegenstander uit en vuurde de bal op de goal!! Tot groot enthausiasme van ons allemaal verdween de bal in het doel! 4-5! Nog een minuut is er te spelen als DOSR een vrije trap te nemen krijgt. De vrije trap lijkt zo in de goal te zeilen, maar gelukkig voor ons vliegt Kevin de bal uit het doel!! Hierna fluit de scheidsrechter af en hebben wij onze eerste drie punten binnen!!

Een prima begin van ons mannen!! Als we met zoveel inzet blijven spelen zoals vandaag en daarbij ons eigen spelletje kunnen blijven spelen kunnen we veel leuke wedstrijden gaan spelen! Volgende week komt sv. Nieuwkoop bij ons op bezoek. De historie laat ons weten dat het altijd leuke wedstrijden zijn tegen deze vereniging.

Groetjes van jullie trainers en leiders