Alphia JO12-1 - Koudekerk JO12-1

2406LD
ALPHEN AAN DEN RIJN
tel. 0172-492713

f98141b9-1a87-4593-9663-e1354002d94c.jpegVandaag staat er weer een vroegertje op het programma, leuk om mee af te sluiten zal er gedacht zijn.
Maar zo zittend in het heerlijke zonnetje was het eigenlijk geen straf.
Het is alweer de laatste wedstrijd van dit seizoen, eind mei hebben ze wel nog een toernooi.
Iedereen is vandaag weer aanwezig en na een kort ritje komen we aan bij Alphia.
De wedstrijd start volgens plan om 8.30 uur en Hudayfa begint als wissel.
Al vrij snel heeft Alphia een kans en maakt het gelijk 1-0.
Alphia krijgt vrij rap weer een kans, maar ze missen.
Hierdoor krijgt Teun een kans om een schot van veraf te doen, helaas heeft de keeper hem.
Kort daarop heeft Alphia 2 kansen en deze benutten ze beide goed, de stand is nu 3-0.
Zo gaan we ook de 1ste time out in, nog even strategie bespreken met Dennis, Marcel en Karlijn.
Devin komt nu wissel te staan en Hudayfa weer in het veld.
Na de time out heeft Alphia vele kansen, maar ook VVK krijgt een aantal kansen.
Zo schiet Teun een keertje mis en heeft de keeper ook een keer de bal te pakken.
Alphia krijgt 2 kansen vlak na elkaar en deze zitten er beide ook in, dit zet de stand op 5-0.
In de tussentijd is Joep eruit gegaan en Devin weer het veld in gekomen, Wessel krijgt een mooie kans om te schieten, maar helaas op de paal.
Maar daar komt dan het 1ste doelpunt van VVK, Job maakt deze voor het team 5-1.
Niet veel later krijgt ook Lorenzo een mooie kans, maar de keeper staat helaas in de weg.
Maar dan komt Job weer in beeld en maakt dan de 5-2 voor VVK.
En zo gaan we de rust in.

De jongens komen uiterst enthousiast weer de kleedkamer uit, dat je zou denken die hebben toch echt een red bull of iets gehad, maar niets was minder waar.
Ze hebben een feestopstelling gemaakt, omdat het de laatste wedstrijd is.
De 2de helft beginnen we dan ook met Teun op doel en Jelte in het veld, niet te volgen wie waar stond voor Alphia (en voor mij).
Die leken het begin van de 2de helft dan ook wat zoekende bij welke man ze moesten staan of misschien leek dat maar zo en was ik vooral zoekende.
Job staat voor de rust wissel.
VVK begint vlot en het is dan ook Luca die uitbreekt, maar mis echt net.
Om 9.16 uur schiet Luca vanuit een hoekschop de bal wel in het doel, het staat nu 5-3.
Tot aan de 2de time out heeft zowel Alphia als VVK nog wat kansen, Teun houd de bal een paar keer goed tegen.
En ook de keeper van Alphia staat goed zijn werk te doen en laat geen bal door.
Het is dan ook Alphia die voor de 2de time out nog 4 keer een doelpunt maakt, de stand is nu 9-3.
In de 2de time out is de 2de feestopstelling een feit, Luca gaat op doel, Teun wissel en Job weer het veld in.
Er gaan weer wat kansen heen en weer, maar de keeper van Alphia en Luca zijn lekker bezig.
Het is dan ook Wessel die net voor het eind signaal nog een doelpunt maakt.
Hij zet hiermee de eindstand neer 9-4.

Laatste wedstrijd betekent ook het laatste verhaal en hoe mooi is het om die af te sluiten met een kleine terugblik van het afgelopen seizoen.
Een seizoen waarin de jongens zoekende waren en zijn naar zichzelf.
De hormonen schieten je soms om de oren, wat soms als resultaat geeft; boosheid en frustratie.
Maar ook was dit seizoen van de winterkampioenen, dit hebben ze uitgebreid met elkaar gevierd.
Een seizoen met ups en downs en blessures, maar eigenlijk het seizoen waarin ze bewezen hebben echt een team te zijn met elkaar.
Ze communiceren met elkaar en doen het samen op het veld.
Je zag steeds meer echt balspel komen en daarvoor hebben ze allemaal echt hard gewerkt.
Ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik dit seizoen echt genoten heb van het team gevoel, maar denk dat jullie (ouders) dit allemaal wel kunnen beamen.