Beetje gestolen winst, maar heerlijke hamburgers!

Koudekerk MO20-1

SV Leidschenveen MO20-2

... (schot)
... (schot)
Lente Verhoogt (afstandschot)
Zoë te Wechel (vrije trap)

2e klasse (3e fase) 05*

1 april 2023 10:00

R. Struik

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Vandaag stond om 10.00u de thuiswedstrijd tegen de meiden van Leidschenveen gepland op veld 3. Het was gelukkig droog, maar het veld was zwaar om op te spelen. Uiteraard had de tegenstander daar ook last van, dus mouwen omhoog en volop in de strijd. Na een matige warming-up, waren onze meiden duidelijk nog niet wakker. Geen strijd, te laat in de duels, geen samenspel en lange ballen, het was niet best. Leidschenveen heeft een leuk team en terecht gingen we met een 1-2 achterstand de rust in. Gelukkig maakten we vlak voor rust wel met de eerste goede aanval de aansluitingstreffer. Na een pittige speech in de rust waarbij een wakeup call hard nodig was, gingen de meiden met veel meer strijd de tweede helft in. De 2-2 viel vrij snel door goed druk zetten en hierdoor kon de wedstrijd alle kanten op vallen. Het spel kan nog steeds beter, maar strijd leverde vandaag ook resultaat op. Door een onverwachte overtreding van de keepster, ze hield de bal vast buiten de zestien, mochten we vlak voor tijd nog een vrije trap nemen. Dat afstandschot ging erin en dat hebben de meiden vastgehouden. Beetje gestolen overwinning, maar maakt het niet minder lekker. Gefeliciteerd toppers!

In de middag was het hamburgers en worsten bakken en verkopen t.b.v. het internationale toernooi volgende week in Hasselt, België. De meiden hebben dit zeer goed gedaan en er staat een mooie opbrengst tegenover die later door de club aan ons wordt overgedragen. Hier kunnen we in Hasselt weer iets extra's van gaan doen. Was al met al een zeer geslaagde dag! Op naar volgende week, Belgium here we come!