Nipte zege op winderig veld.

Koudekerk MO20-1

FC 's-Gravenzande MO20-1

Lente Verhoogt (afstandschot)

2e klasse (3e fase) 05*

25 maart 2023 10:00

B. Nieuwenburg

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Na alle perikelen rondom de wedstrijden tegen Kickers, konden we eindelijk weer eens normaal het (kunst)gras betreden en er een leuke wedstrijd van gaan maken.

Het goede nieuws was dat Yentl, Minke en Guusje weer minuten hebben kunnen maken en het team weer steeds completer wordt. Met Bart als leidsman werd er dan ook om 10.00u afgetrapt.

De eerste helft hadden onze meiden de overhand op het veld, maar werd dat helaas niet beloond met doelpunten. Die laatste fase - en om te willen winnen geen onbelangrijke - hebben de meiden wat moeite mee momenteel, zeker ook omdat onze topscorer thuis in het gips zit. Fiene, snel herstellen! We kwamen wel rond de zestien,  maar maakten het niet af. Uiteindelijk ga je als team dan ook een beetje tegen jezelf ballen en houdt de tegenstander hoop. Met 0-0 de rust in dus.

Na de rust was het beeld wel anders. Onze tegenstander kwam beter uit de kleedkamer dan wij en dat was te merken. We werden onder druk gezet en het was lastig om daar onderuit te voetballen. Zo'n 15min voor tijd ging het weer wat beter en kwamen we in de buurt van hun zestien. Één actie was genoeg voor de winst. Een aanval met afstandschot uit het boekje en door de meewind viel de bal keurig in de verste hoek achter de keepster. De 1-0 werd behouden en zodoende konden onze meiden de overwinning na 90 zware minuten gaan vieren. Gefeliciteerd toppers! Fijn weekend!