Veteranen VVK35+1 in laatste wedstrijd van seizoen naar een jammerlijk gelijkspel in Reeuwijk.

CVC Reeuwijk 35+1

Koudekerk 35+1

... (schot)
... (kopbal)
... (schot)

20 mei 2023 13:00

K. Mulder

Sportpark Groene Zoom
Buitenomweg 1
2811BM
REEUWIJK
tel. 0182-393943

Op de zondag na de jaarlijkse Windkracht is de pijp een beetje leeg bij jullie 16de man. Niet alleen het nachtbrakken heeft zijn weerslag op het gestel, ook de zaterdagmiddag wedstrijd op het kunstgras van Reeuwijk heeft zijn weerslag. Pijntjes in de knieën en voeten, alsmede een hamstring die onwillig geworden.

Gestel van jullie 16de man is exemplarisch voor de laatste wedstrijd van het seizoen.

Na het zeer zure verlies van vorige week, was de wedstrijd tegen Reeuwijk voor beide teams om de eer. Met een kleine bank met, als zo vaker, wat halfwasjes was het zaak om behouden de wedstrijd aan te vangen. Bij dit uitgangspunt moest de bal dus rond gaan en met bekeken spel bij onze spitsen uitkomen, en anders via de linkerflank via loopwonder Robert meegegeven worden. Deze insteek resulteerde effect, en na diverse mogelijkheden was het dan Robert die met een magistrale streep vanaf 25 de bal achter de Reeuwijk keeper knalde. 0-1 VVK

Helaas binnen een kleine 5 minuten werd de gelijkmaker gescoord, geklungel achterin en zo maar draaide een speller van Reeuwijk de bal in ons doel. 1-1

Dan maar weer terug naar de tactiek, en zo vergroten we voor de rust de stand naar 2 doelpunten verschil. Eerst was het Dennis die attent reageerde op een liggende bal na een corner van ons. 1-2 VVK

Na de voorsprong maakte de ingevallen Michel ook zijn doelpunt waardoor we comfortabel gingen rusten. 1-3 VVK

Na de rust begonnen we de eerste 10 minuten prima, maar daarna gingen bij verschillende spelers het einde van het seizoen opspelen. Pijntjes en vermoeidheid gingen de boventoon voeren, Reeuwijk had nog wat verse invallers gevonden en roken dat de wedstrijd nog niet gespeeld was.

Na 75 minuten werd de aansluitingstreffer dan ook aangetekend door Reeuwijk, en dat betekende nog een heel lang laatste kwartier. Met kunst en vliegwerk leken we de wedstrijd er uit te slepen, maar helaas op 2 minuten van het einde dan toch de gelijkmaker. Na de gelijkmaker werd snel voor het einde gefloten. 3-3

Terugkijkend op het seizoen kan ik niet anders concluderen dat het een hele fijne is geweest. Door in de beker gegaan voor het eerst in lange tijd, lang meedoen in de bovenste regionen van de competities. En eigenlijk geen enkele wedstrijd, alleen de vervolg wedstrijd in de beker, weggespeeld. Meestal waren we de bovenliggende en speelden meer dan acceptabel voetbal.

Nu gaan we dan de zomerpauze in en kunnen we gaan opladen voor september, naar wat ik heb begrepen zal dat zonder ons blok beton Aad Arbouw zijn, naast je voetbal kwaliteiten gaan we je als persoon wel missen in de kleedkamer en in het veld. Je moet maar vaak aanschuiven langs de lijn en aan de stamtafel. Trainen blijf je dan gelukkig nog wel.

Tot bij de BBQ en de voetbalquiz voor nu.

De 16de man.