Een mistige ochtend

2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN

1EFE0D40-56B1-46F5-A04B-2FEF06441794.jpegVVK JO12-1-ARC JO12-3
Het is alweer even geleden dat er een stukje geschreven is, maar in de tussentijd is er wel het een en ander gebeurd.
De jongens zijn op 10 december 2022 winter kampioen geworden en dit is natuurlijk goed gevierd, ook dik verdiend voor hun allemaal.
Deze prestatie hebben ze natuurlijk niet alleen behaald, met de hulp van goede trainers en leiders zijn ze tot dit resultaat gekomen en daar mogen we best wel een beetje trots op zijn.
Daarna zijn we de winterstop ingegaan en heeft een ieder heerlijk kunnen genieten van wat vrije tijd.
Na alle feestelijke verplichtingen zijn de trainingen op 9 januari weer begonnen en hadden ze er weer zin in om een balletje te gaan trappen (denk ik).
De eerste wedstrijd stond gepland op zaterdag 14 januari en wederom troffen ze het team van Meerburg, dit maal zat het weer niet mee en dropen we letterlijk af met 2-1 verlies.
Ik kan je vertellen er droop wel meer, want er kwam er hier 1 thuis die helemaal doorweekt was en dan heb ik het niet over Joep.
Net zoals in de vorige fase laat Meerburg weer zien een geduchte tegenstander te zijn.

Maar goed terug naar de orde van de dag en de wedstrijd van deze zaterdag, daar was ik dan weer is bij en dan kan ik wat makkelijker schrijven.
Wil het niet dat het behoorlijk mistig/koud was en dat het soms gokken was wie waar liep of stond.
Maar met hulp van de liveblog en mede ouders ben ik er wel gekomen 😉, lees ik had het na de rust zo koud dat ik toch iets langer binnen bij de verwarming heb gezeten.

Helaas kregen we in de ochtend een appje dat Hudayfa ziek is en niet mee kon doen, beterschap!
Gelukkig hadden we versterking van Benjamin uit de JO11-1, na zijn eigen wedstrijd is hij gelijk doorgegaan.
De ochtend begon dus behoorlijk mistig en de jongens dragen een wit shirt dus het was voor ons goed kijken, maar dat betekend natuurlijk ook dat de tegenstanders dit zelfde probleem hadden.
9 minuten na 10 uur fluit Bart af en begint de wedstrijd, voordat je überhaupt met je ogen kon knipperen schiet Devin de eerste bal er al in.
Vervolgens komt ook Teun alweer vrij snel aan de bal en schiet hem er vanaf een afstandje zo in en maakt het 2-0.
Tijdens de eerste time out gaat Benjamin het veld in en staat Luca als wissel.
Voor de rust gebeurd er qua doelpunten niets meer, wel krijgt VVK een aantal kansen, maar deze gaan naast of worden door de keeper gehouden.
Om 10.41 uur is het tijd voor de rust en daar ging het dus fout, heerlijk zittend naast de verwarming werd dat voor mij iets langer rust 😉.
Toen ik terug kwam zag ik dat Benjamin in ons doel stond en Jelte in het veld, het was nu weer iets beter te zien doordat de mist wat weg getrokken was.
Wederom schiet Devin hem vrij snel na de rust erin en maakt het 3-0, daarna gaat de bal wat heen en weer totdat hij voor de voeten van Jelte komt.
Om 11.11 uur is het dan ook Jelte die een doelpunt maakt, hij maakt de stand nu 4-0 super trots vieren de jongens dit met elkaar!
Hierop volgt al snel de rust en krijgen de jongens nog wat instructies mee, Jelte staat hierna wissel en Job is het veld weer ingekomen.
Dit laatste stukje lijkt ook ARC wat meer kansen te krijgen en soms wat uit te breken.
Lorenzo maakt om 11.23 uur dan nog de 5-0 voor VVK, maar al vrij snel antwoord ARC met de 5-1 en de 5-2.
Dit is dan ook gelijk de eindstand, een mooie overwinning voor de jongens en het mooiste toch wel het doelpunt van Jelte.