Koudekerk moeizaam langs SCW

Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN

Bron: Leiden Amateurvoetbal (Ronald Rosdorff)
Foto's: klik hier

Koudekerk ontving op deze koude zaterdag de tegenstander uit Rijsenhout, die op enige afstand staat op de ranglijst. Het is zaak om dat verschil uit te bouwen en tevens druk te houden op de bovenste ploegen. Koudekerk speelde in de eerste fase verzorgd voetbal zonder tot grote kansen te komen. Ook SCW kon goed mee in het tempo van de wedstrijd en kwam bij tijd en wijle gevaarlijk dicht in het doel van keeper Roy Dorrepaal.

Binnen twee minuten lag de bal al op de stip, toen Mike van Velzen onreglementair werd gestuit door keeper Keby van den Dool. De arbiter van dienst, Wouter van der Geest, wees onverbiddelijk naar de strafschopstip. Ricardo van Rijswijk zette zich achter de bal, een klusje wat normaliter voor de geschorste Sem van Aalst is. Na het fluitsignaal schoot Van Rijswijk de bal zwak in waardoor keeper Van Den Dool een simpele redding kon verrichten. Echter, hij was daarbij te vroeg van de lijn gekomen volgens arbiter Van der Geest, dus kreeg de thuisploeg een herkansing. Deze keer schoot Van Rijswijk onberispelijk raak, 1-0.

Met deze stand werd de rust bereikt en kon een ieder zich laven aan de koffie en thee om een beetje op temperatuur te komen. In de tweede helft lukte het VVK niet om een stempel te drukken en de wedstrijd op slot te gooien. Sterker nog SCW begon uit de schulp te kruipen en dreigender te worden met verschillende kansen tot gevolg. Een goal hing in de lucht en uiteindelijk kwam die er ook, een corner kon niet goed worden weggewerkt uit de warzone voor Dorrepaal. En zo kon Patrick de Lange de niet onverdiende 1-1 op het scorebord brengen.

Trainer Jarno Verweij handelde en bracht verse wissels in het veld waaronder Olaf Bakker. In Lissabon vertelde de spits tegen uw verslaggever wat hij doordeweeks allemaal doet in de sportschool. Zijn fysieke kracht is daarmee een groot wapen zeker als het spel wat opportunistischer wordt.

Niet voor het eerst dit seizoen lanceerde Dorrepaal met een lange bal de spitsen Van Velzen en Olaf Bakker. Van Velzen wint het duel en zet daarmee Bakker vrij voor de keeper met de 2-1 tot gevolg. Een enorme opluchting voor geheel Koudekerk.

SCW speelde alles of niets om de gelijkmaker te forceren met diverse hectische momenten tot gevolg. Tot de laatste minuten van de wedstrijd waarin Dorrepaal nogmaals zijn kunstukje herhaalde en ook nu weer met een maximaal resultaat. Wederom was Olaf Bakker het eindstation en doeltreffend waarmee de wedstrijd definitief werd beslist, 3-1. Niet lang daarna floot Van der Geest voor de laatste keer en kon Koudekerk drie punten bijschrijven.