Spectaculaire overwinning J011-1

2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Afgelopen zaterdag mocht de J011 aantreden op gras tegen de J011-1 van Altior uit Langeraar. Iedereen was er maar wel een hoop kleine pijntjes zoals blauwe plekken, groeipijnen en slaapgebrek aangezien wij als eerste mochten beginnen om 8.30 uur op veld 2. Wel een schitterende zonsopkomst over onze mooie sportcomplex aan de Gruttolaan.

Toen de scheidsrechter die eigenlijk spelbegeleider heet floot voor de aftrap begon de J011 erg voortvarend de ene na de andere aanval op de goal van Altior. Dit resulteerde al snel in 1-0 voorsprong na een schitterende aanval was het uiteindelijk Colin die de verdiende versprong binnenschoot. Kort hierna een lange bal van Daan richting Tieme die gelijk voor de 2-0 tekende.

Toen kwam de time out en deze was niet in het voordeel van onze jongens want Altior kwam een stuk beter in de wedstrijd. Gelukkig was daar altijd weer onze Haron die de ballen er vakkundig en knap uit zijn goal hield. Alleen hij werd wel verslagen vanuit een corner probeerde Dion de bal weg te koppen maar deze viel vlak naast de paal toch in zijn eigen goal. Net voor de rust kon Altior de verdiende 2-2 gezien het spelbeeld ook nog op het bord zetten.

Tijdens de rust was het fijn om te zien dat de limonade moeder ook nog aardig op dreef waren met het inschenken zonder morsen van de limonde. De peptalk van Joris en Arjen knopen de mannen goed in hun oren en gingen weer naar veld 2 om aan de tweede helft te beginnen.

Vanuit de aftrap kwam de bal met Benjamin terecht die vakkundig de spits van Altior per ongeluk de diepte instuurde 2-3. Hierna was het Tieme die de bal afpakte en de keeper passeerde waardoor het weer 3-3 stond. Altior kwam net na de laatste time out op een 3-4 voorsprong.

Er waren nog 10 minuten te spelen en 1 goal achter. Een vrije trap aan de zijkant van het veld die werd slim genomen door Milan op Colin die hem keurig met rechts aannam en met links binnenschoot het stond weer gelijk met nog een kleine 7 minuten op de klok.

De wedstrijd ging lekker op en neer en uiteindelijk werd Tieme schuin voor de goal de diepte ingestuurd en met een knap via beide palen viel de 5-4 voorsprong binnen 4 minuten voor tijd. Altior probeerde aan te zetten maar uit een counter kon de keeper de bal niet goed verwerken en kon uiteindelijk Benjamin voor de 6-4 eindstand zorgen.

Dit was eigenlijk een wedstrijd die geen winnaar verdiende maar wel enorm knap teruggekomen na 2x een achterstand te hebben opgelopen. Volgende week staat de uitwedstrijd bij EMM’21 op het programma!