Nogmaals een 7 klapper Veteranen VVK35+1!

Koudekerk 35+1

ARC 35+1

Michel Duiker (intikker)
Koen te Wechel (intikker)
Michael Hollebeek (scrimmage)
Michel Duiker (kopbal)
Michel Duiker (intikker)

Groep 1 19

10 september 2022 12:00

Anoniem

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN

Nogmaals een 7 klapper Veteranen VVK35+1!

In de week dat Queen Elizabeth in haar Balmoral kasteel een bezoek had gehad van Clown Boris om zijn opvolger Pantomime Liz te introduceren, waarna de Queen een wijselijk besluit nam van “This never Again”!!!

En in de week dat Maxima in Texas instructies gaf in hoe abortus werkt, dit terwijl daar eenieder bij geboorte al een Riflelicense krijgt om bepaalde zaken in eigen hand te houden, mochten de Veteranen VVK35+1 op zaterdag in eigen huis aantreden tegen ARC – Alphen aan de Rijn.

Na de eclatante overwinning (de 8-3 op Alphia) van een week geleden, zochten we naar een bevestiging van de huidige vorm. Met een minimale bezetting op de reserve bank (slechts 2 man) ging de wedstrijd onder de bezielende leiding van scheidsrechter Jappie (Jasper Verhorst) van start. Top gefloten, en nogmaals dank daarvoor.

Dat er voor de afgetrapt gefloten was, was  bij de helft van ARC nog niet doorgekomen. Bij onze Mike en Michel dan weer wel. Mike snoepte de bal af van een tegenstander, gelijk diep op Michel > 1-0 binnen een minuut. Is dat even lekker beginnen!!!

Gezegd mag worden stonden dat wij wel direct scherp stonden af de eerste seconden, en konden na de 1-0 rustig ons spelletje spelen. Vanuit de gesloten verdediging, met een hernieuwde Davy tussen de palen (welke sportpsycholoog heeft dat voor elkaar gekregen Davy?), vonden we steeds een vrije medespeler

Na een klein halfuur was de vrij gekomen Nico de Leeuw halverwege de helft van ARC opgestoomd, en verzond zijn befaamde wreef-raket richting vijandig doelgebied. Aldaar aangekomen explodeerde die via de eveneens op scherp staande Michel hoog in de touwen, 2-0.

Rustig voetbalden wij hierna de eerste helft uit. Na een lekker bakkie thee, was het tijd om vanaf de aftrap -2de helft de duimschroeven weer aan te draaien bij ARC, en dat klusje was op het lijf geschreven van de ingevallen “Power house” Koen te Wechel. Ouderwets als een stormram naar voren; op maat bediend en volledig vrijgespeeld ging de bal tegen het net, wat de 3-0 betekende.

Als de week daarvoor was het na 3-0 tijd om de score “op te leuken”. Aad Arbouw gaf hiervoor de aanzet; vanaf zijn rechtsback positie naar voren geslopen, en met dodelijk precisie legde Aad de bal op het voorhoofd van Michel legde, 4-0.

Sterk doorzetten van Michel, heerlijk terug gelegd op Mike, en jawel 5-0. Hoeveel zou het gaan worden, in de app werd de 10-10-10 door Dennis geopperd.

Met volledige controle speelden we de wedstrijd uit, ARC volledig kansloos latend, krikten we de eindscore naar 7-0 op. De 6-0 was afkomstig van Mike, en slotakkoord was voor Michel.

Volgende week is dan “ The Grand Final” tegen Woubrugge, en dat wordt een wedstrijd die, gezien de uitslagen van Woubrugge, heel close gaat worden.

Als na de eerste wedstrijd al reeds geopperd, we moeten er vol voor gaan dit jaar om door te gaan in de beker.
Dat zijn we aan onszelf en aan alle supporters verplicht.

Queen Elizabeth: “ never give up and never despair"

De 16de man.