Koudekerk 1 - Kagia 1

Kagia 1

Arjan van der Lans (schot)
Rutger Goudriaan
Guillaume Thissen
Sander van den Burg
Rutger Goudriaan

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

5 maart 2011 14:30

Gootjes, D.J.

Kagia heeft maar 1 helft nodig tegen Koudekerk.

Koudekerk – Kagia duurde maar 45 minuten, de bezoekers waren oppermachtig en gaven de thuisclub geen moment de mogelijkheid om in de wedstrijd te komen. Als er dan ook nog spelers zijn die denken alles alleen met voetbal op te kunnen lossen krijg je de deksel op de neus, en dat gebeurde in de eerste 45 minuten. Toen de thee werd opgezocht was de wedstrijd gespeeld 0 – 3.

Koudekerk begon in vrijwel de zelfde opstelling als tegen Woubrugge, alleen Oege Pennin starte op de bank. Zijn plaats werd ingenomen door Roy v/d Berg. Direct vanaf het beginsignaal was het Kagia dat de lakens uitdeelde, de bezoekers speelde pressie en waren feller in de duels. Gevolg was dat Koudekerk geen moment in de wedstrijd kwam.  Al binnen het half uur was het verzet gebroken. Het waren vrijwel identieke aanvallen over de zijkanten waarbij eerste Arjan v/d Lans en daarna Rutger Goudriaan als eindstation fungeerde. Voor de rust kwam daar nog de 0 – 3 bij via Sander v/d Burg en met de rust was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld want de thuisploeg was tot geen enkele fatsoenlijke aanval gekomen.

Na de rust bleef Ruben v/d Berg achter in de kleedkamer en Oege Pennin mocht proberen om er nog iets van te maken, maar voor dat Koudekerk daar aan kon denken lag nummer 4 al achter Michael Kneulman. Een verre trap van Keeper Sander Goudriaan eindigde bij Rutger Goudriaan en die sloeg gelijk toe. 0 – 4. Pas toen kon Koudekerk wat terug doen, Remco Muller scoorde de 1 – 4 en vlak daarna trof Oege Pennin de lat. Dat had een treffer moeten zijn als Koudekerk nog iets had willen maken van de wedstrijd, Stefan van Tol kwam Roy v/d Berg vervangen maar op dat moment was er nog minder dan een half uur te spelen. Koudekerk probeerde het nog wel, Robert Koot kreeg nog twee kansen maar strandde op Keeper Goudriaan en Oege Pennin schoot nog naast. De wedstrijd was definitief te einde toen Nick van Houten zijn 2e gele kaart kreeg en Koudekerk met 10 man de laatste 10 minuten uit moest spelen. Kagia vond het toen allang best, maakte zich niet druk meer en pakte een dik verdiende overwinning.

Kagia klimt naar de tweede plaats, Koudekerk zakt weer een plaats. De ploeg staat nu 7e. De komende twee wedstrijden zijn ploegen die vechten tegen de degradatie. Hazerswoudse Boys en Alphia. Er zal met een andere instelling de strijd moeten worden ingegaan wil koudekerk tegen deze ploegen punten pakken.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Dimitri v/d Berg, Dennis Bos ©, Richard van Heijningen, Nick van Houten, Remco Muller, Ruben v/d Berg(46.Oege Pennin), Robert Koot, Roy v/d Berg(61.Stefan van Tol), Mark van Leeuwen.

Niet ingezet: Ben van Tongeren, Wouter Reijneveld

Toeschouwers:175