Koudekerk JO17 wint derby

2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Een koude en natte zaterdagochtend, maar dat mocht de pret niet drukken, want vandaag stond de derby der derby’s op het programma; Koudekerk JO17-1 tegen Bernardus JO17-1. De jongens kennen elkaar goed en al dagen voor de wedstrijd daagden ze via Social media elkaar uit.
Vol spanning begonnen beide teams aan de wedstrijd. Delano, Steven en Mika startten als wissel en helaas kon William niet meedoen ivm een blessure.
Bernardus gaat goed van start en al gelijk In de 1e minuut krijgt Bernardus een kans, maar daar blijft het gelukkig bij.  Al snel daarna een korner voor Koudekerk, maar helaas geen doelpunt.
Beide teams laten in de eerste helft nog geen fantastisch spel zien en wachten een beetje af. Misschien zit deze wedstrijd toch tussen de oren…..
Koudekerk heeft in de 1e helft nog wel wat schoten op doel van Siem, Kevin, Luca, Job en nog een vrije trap voor Merlijn, maar helaas blijft een doelpunt  uit. Met een 0-0 gaan de mannen de rust in.

Na de rust hebben Jesse, Luca plaats gemaakt voor Delano en Steven. De mannen beginnen goed aan de 2e helft en binnen 1 minuut maakt Kevin een mooi doelpunt met een assist van Delano 1-0. Daarna volgen er een aantal doelpunten van Koudekerkse kant, maar die worden helaas afgekeurd.
Bernardus wordt beter en begint Koudekerk onder druk te zetten. Dan krijgt Bernardus een kans en gelukkig staat Kaj daar en met een mooie redding voorkomt hij een 1-1 stand. Lang kan Koudekerk een doelpunt voorkomen, maar bij een vrije trap, voor Bernardus,  was de organisatie zoek en scoorde Bernardus de 1-1.  Koudekerk is even zoekende en al snel scoort Bernardus de 1-2. Het zal niet toch gebeuren dat de Rijndijkers er met de winst vandoor gaan?
Maar Koudekerk geeft niet op en in de 26 minuut van de 2e helft scoort Mika, die inmiddels in het spel was gekomen voor Merlijn, de 2-2.
Koudekerk gelooft er nog in en Delano maakt het 7 minuten voor tijd af met een prachtige vrije trap.
Eindstand 3-2! Koudekerk gaf daarna niets meer weg en kaapte de winst weg. Een echte derby en heerlijke 3 punten……..20211127_114914.jpg