Bloed, zweet, tranen, pijn........enne 3 punten

2415BW
NIEUWERBRUG AAN DEN RIJN
tel. 0348-688584

Na een tumultueuze week, het onverwachte vertrek van Michel vd Berg en de gezellige daarop volgende communicatie op whatsapp, reisden we vandaag af naar Driebruggen voor de kraker tegen FC Rijnstreek.
Iedereen reed natuurlijk zijn eigen kortste route, maar uw15e man kende blijkbaar de streek het beste wan wij waren al lang en breed (dankzij een oplettende Cok Dorrepaal) op het complex voordat de rest na een half uur ook een keer arriveerde.
Bij de aftrap werden we nogal verrast door het grote aantal relatief jonge spelers die in het veld stonden, maar dat bleken allemaal veteranen te zijn ( ja hoor...)
Enfin we werden gelijk al behoorlijk onder druk gezet door Rijnstreek, de "veteranen" spitsen dartelden er vrolijk op los en bestookte ons doel met schoten en kopballen.
Toch waren wij het die als eerste scoorden. Met een snelle counter werdt Michel Duiker in stelling gebracht en deze wist beheerst af te ronden met de 0-1 als gevolg.
Ongeveer 10 minuten later was het wederom Michel Duiker die de 0-2  op het scoreboord bracht, misschien wel een beetje tegen de verhouding in.
Dat bleek even later ook wel toen Rijnstreek de 1-2 maakte en niet veel later de gelijkmaker er in schoot.
De wedstrijd  kwam inmiddels wat in een wat meer fysieke fase terecht en er werden hier en daar wat tikkies en toffies uitgedeeld.
Dat resluteerde er onder andere in dat Ed Verbree met een zwabber enkeltje de bank op moest zoeken.
Uiteindelijk gingen we met een 2-2 stand de rust in.
Na de rust werden de mouwen maar eens opgestroopt en na wat tactische omzettingen gingen we de strijd weer aan.
Ook hier werkte het concept van de " dubbele bus" weer aardig en Rijnstreek kwam er niet meer echt door heen.
Hier en daar een hoge bal, maar die werden door de verdediging allemaal keurig weg gewerkt.
Wij gingen geleidelijk aan steeds beter voetballen en dat resulteerde in een aantal kansen, die helaas niet benut werden. ( niks nieuws onder de zon 😋)
Na een flink aantal stevige duels op het middenveld werdt de druk uiteindelijk te hoog voor Rijnstreek toen Davey Rijnbeek ( ja u leest het goed ) de de bal cross langs de keeper schoot en de 2-3 aantekende. Eindelijk resultaat van al die noeste trainingsarbeid Dave !
De laatste 10 minuten wisten we met flink wat beuk werk hier en daar deze stand te consolideren en gingen de 3 punten mee naar Koudekerk. Uiteindelijk zijn dit toch de leukste wedstrijden, hard werken, spannend tot aan het einde en dan toch winnen.
Super gedaan mannen !
In de kantine van de VVK was het feest inmiddels los gebarsten ( niet vanwege onze overwinning natuurlijk) en zanger Leidse Johnny zette de kantine tot in de laatste uurtjes op zijn kop.
Bert nam nog maar weer eens een broodje Hamburger, Ed schoot nog wat fotos van uitgebluste spelers en Nico swingde de pan uit.
Zo wordt er historie geschreven zeg ik maar. Nu doorpakken en op naar de middenmoot, dan wordt het nog een mooi seizoen.

De 15e man