Veteranen verliezen ook 2e competitiewedstrijd tegen RCL

2353BZ
LEIDERDORP
tel. 071-5893450

Vandaag stond de 2e competitiewedstrijd van dit seizoen op het programma. Uit tegen RCL !
Bijna zoals vanouds reden we met de spelersbus van Wout via allerlei onlogische routes naar het complex van RCL.
De spelerbus begint trouwens wat sleet te vertonen. Geen navigatie, geen airco en hier daar wat butsen, maar dat geldt eigenlijk voor ons hele team. Vandaag waren we zowaar met 13 man....en een jonge gele kanarie die de oude vandaag moest vervangen.
Dave " Tweety bird " Rijnbeek pakte vandaag de keepershandschoenen op en ging proberen de 0 te houden.  Verder misten weer een aantal key splers zoals Ard Potman ( te dikke kuiten ) Cokkie " de gele kanarie"  Dorrepaal ( ouderdom) Ed Verbree ( kloten....uh ik bedoel Noten beurs ) Koen te Wechel ( gedesillusioneerd na zn eigen doelpunt), onze eigen roadrunner Dirk Jan Boer , Chris " alleskunner " Bal  ( loopt in zn vrije tijd teveel op pumps ) Bert de Jong ( gaat die andere hand nu eens gebruiken 🤪dan komt het wel goed met die schouder) en natuurlijk onze nooit meer scorende spits Michel vd Bergh  (3 oktober vieren ).
In een zeik regentje trapten we af en werden al redelijk snel flink onder druk gezet.
De tegenstander beschikte over 2 licht gekleurde roadrunners en deze renden er lustig op los, terwijl wij er moeizaam achteraan sjokten.
De tegenstander probeerde vooral met hoge ballen onze keeper te verschalken, maar Tweety was in topvorm en hield vrij lang stand met een paar aardige reddingen.
Toch konden we niet voorkomen dat de kleine dikke spits van RCL bij een korner de 1-0 inkopte.
Het gekke was dat we ondanks de druk toch best veel kansen kregen, maar Michel Duiker miste de vorm van de dag en speelde misschien wel een van zijn slechste wedstrijden ooit.
Tijdens de 3e helft werdt hem dan ook geadviseerd om meer te oefenen op "afwerken" . Waardat dan zou moeten plaats vinden laat ik maar in het midden.  Ergens in Den Haag zeg maar 😜.
Ook in de 2e helft  kwamen er toch een paar kansen, maar het net werdt niet gevonden.
Uiteindelijk schopte RCL de 2e en 3e goal er in en was de wedstrijd gelopen.
Ik zeg dat wij de meeste kansen 💯hadden, maar RCL had helaas meer doelpunten en daar gaat het dan toch om in dit spelletje.
Nog enige wetenswaardigheden :
1e. Alle assists tijdens deze wedstrijd kwamen van Jurjen ....dus ik zeg Man of the match Jurjen Volmer. Nou had ik mn bril niet op dus ik heb ze helaas gemist 🤓
2e Je ziet dat de gemiddelde leeftijd in ons team toch een rol gaat spelen, heupje hier, schoudertje daar, pijntje in de knie etc. 🤯Het gaat dus een lang en zwaar seizoen worden .
3e ik stel voor dat we met z,n allen 10,- lappen voor een rollator voor Wout, want die kan echt niet meer normaal lopen na de wedstrijd.
Kort samengevat; we worden ouwe lullen, de jonge talenten blijven enstig steken in hun ontwikkeling, de ziekenboeg is flink gevuld en de 3e helft was weer gezellig.
Zoals gezegd maak je borst maar nat voor een lang en zwaar seizoen.
Mannen ik hou van jullie 😘

De 15e man