Verdiende 5-1 overwinning veteranen op Voorschoten ( eindelijk punten !)

Koudekerk 35+1

Voorschoten`97 35+2

Ard Potman (intikker)
Edward Verbree (penalty)
Martin Bos (schot)
Theo Al (kopbal)
Theo Al (intikker)

13 november 2021 12:00

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Vandaag starten we onder een heerlijk november zonnetje met de thuiswedstrijd tegen de veteranen van Voorschoten.
Met een mooie versterking in de vorm van Koen en Dennis gingen we er vandaag maar eens flink tegenaan.
Binnen een minuut werdt dit dan ook waar gemaakt doordat Ard Potman na een mooie pass van Dennis Bos koel afronde en de 1-0 was een feit.  (Toen de voorbeeldig fluitende scheidsrechter Jurjen Volmer daarna een overtreding van een Voorschoten verdediger afstrafte met een penalty , kon Ed Verbree uit de motten ballen gehaald worden om deze penalty keurig te benutten. 2-0 en het begon ergens op te lijken.
De eerste wissel was ook al snel een feit toen onze niet scorende spits Joep vd Ploeg mentaal geblesseerd raakte  en het niet meer zag zitten. ( Volhouden Joep .....Het komt met de jaren 😛)
Hij werd vervangen door Theo Al en dat bleek later een gouden wissel.
Even later viel Aad Arbouw ook uit met een flink geblesseerde schouder ( ik ben benieuw hoe de arm er morgen bij hangt)
Ondergetekende mocht vervolgens de grasmat betreden om de rechtsback positie in te vullen.
Dit was nogal een roestige wissel want bij het 2e balcontact ontstond er een misverstandje tussen uw 15e man en  Nico de Leeuw ( ik zal de schuld wel op mij nemen hoor Nico 😇) waardoor de spits van onze tegenstander direct door kon gaan richting de goal om de 2-1 af te drukken.
Nou ja we stonden in ieder geval nog voor toen er voor de rust gefloten werdt door nogmaals onze voorbeeldig fluitende scheidsrechter Jur Volmer. Na het fluitsignaal van onze voorbeeldig fluitende scheidsrechter Jurjen Volmer trapten we af voor de 2e helft en gingen er gelijk flink tegenaan. Inmiddels was duidelijk dat de keeper van de tegenstander aan ADHD leed want hij rende vrolijk op en neer over de gehele eigen helft van Voorschoten op 100 meter afstand van zijn doel.
Diverse malen werdt dan ook geprobeerd om hem meet een afstands schot te verassen, maar dat wilde vandaag niet lukken.
Hierna maakte Dennis Bos een mooie loopactie en passeerde de keeper om vervolgens rustig in te schieten.  ( Dennis ik heb hem helaas aan je broer moeten geven )
Onze voorbeeldig fluitende scheidsrechter Dhr. J. Volmer kon weer een streepje erbij zetten in zijn boekje3-1.
Enige tijd later gaf Koen een voorzet van rechts die door onze Theo Al volledig gepassioneerd werdt ingekopt 4-1 en ook deze kon worden bijgeschreven door onze voorbeeldig fluitende scheidsrechter J.Volmer.
Onze Koen kreeg nog even een flinke kuit kramp en na een half uur trekken aan zijn voet kon hij voorzichtig opstaande en een gebedje doen achter het doel.
Toen vlak voor het einde in een scrimmage voor het doel van Voorschoten Theo al zijn grote teen als laatste tegen de bal drukte ( ik heb het zelf gezien 🤓) was het 5-1 en kon de voorbeeldig leidende scheidsrechter Jurjen Volmer af fluiten en waren de eerste punten in de pocket.
Nou ik moet zeggen dat werdt wel tijd en we zijn ook van die hatelijke laatste plaats af en zelfs 2 plekken gestegen.
Wat was er verder nog te melden in de 3e helft :
1e. De overwinning smaakte blijkbaar goed, want er gingen wel 3 schalen met hapjes door heen.
2e. Onze voorbeeldig fluitende scheidsrechter van vandaag Jurjen Volmer kreeg alle complimenten over zijn fluitwerk. Er werdt zelfs voorgesteld om uit de pot via Aliexpress een scheidsrechter tenuetje aan te schaffen, zodat Jur aan deze carriere kan gaan bouwen.
3e. Blessures komen en gaan. Ard weer terug maar Aad misschien weer even uitgeschakeld.
4e. Cok Dorrepaal kan nog steeds keepen . Wie moet hem in godsnaam opvolgen ?
5e. Als je wint smaakt het bier beter !

De 15e man