Veteranen ondanks veel strijd met lege handen tegen Wilhelmus

Koudekerk 35+1

Wilhelmus 35+1

Groep 1 12

18 september 2021 12:00

Anoniem

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN

Vandaag stond de 3e bekerwedstrijd tegen Wilhelmus op het programma.
Onder een lekker zonnetje werdt er wederom met een behoorlijk gemnakeerd elftal afgetrapt.
De ziekenboeg zit al een paar weken aardig vol en het lijkt er ook niet op dat dit heel snel gaat veranderen.....het zal de leeftijd wel zijn ๐Ÿคช.
Al snel bleek dat dit een pittig potje zou worden.
Bij Wilhelmus speelden nogal wat Engelse spelers en deze schuwden het fysieke voetbal niet.
Aanvankelijk leek het dat we aardig stand konden houden, maar al snel bleek dat door een aantal persoonlijke fouten de uitslag van deze wedstrijd grotendeels bepaalt werdt.
Eerst kopte onze laatste man Koen onder een bal door en dat werdt direct afgestraft door een spits van Wilhelmus. 0-1
Vervolgens speelde Ed Verbree een slap balletje terug op onze keeper Tweety en ook dat werdt direct afgestraft 0-2.
Hierna volgende onder druk  nog een combinatie tussen uw 15e man en Bart Nieuwenburg die ook afgetroefd werdt en het was 0-3.
Lekker begin zeg maar ๐Ÿคฏ
Enfin we bleven toch ons best doen en dat leverde uiteindelijk toch een doelpunt op toen Michel Duiker beheerst een bal over de keeper van Wilhelmus lobte.
Zo gingen we met 1-3 de rust in.
Na de rust werden de mouwen toch nog maar eens opgestroopt  en werdt good old Wout Boer van stal gehaald  om het middenveld te versterken ( bijna 69 jaar oud en still going strong) ( ik denk dat hij albert Hakkenbrak en Cock Westgeest voorbijgaat en tot zijn 75e blijft voetballen ๐Ÿคจ) en gingen we de strijd aan.
Dat resulteerde zowaar in een aantal kansen, waarbij Michel Duiker  zijn 2e goal van de wedstrijd maakte.
Toen hij even later ook nog omver geduwd werdt binnen de 16 meter en met zijn handen op de bal viel, maakten wij ons al op voor een penalty en de 3-3 maar de scheidsrechter besloot in al zijn wijsheid dat dit hands was ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜š ongelooflijk !!! maar goed dat is het niveau waar we op spelen zeg maar.
Vervolgens werden er rechts en links nog een paar beuken en trappen uitgedeeld, maar de sfeer bleef gelukkig goed and everybody loved eachother hahaha.
Uiteindelijk maakte Wilhelmus  ook nog de 2-4 en was de wedstrijd wel gelopen.
Helaas met een gemankeerd elftal, veel strijd en een paar blunders konden we deze wedstrijd niet naar onze hand zetten.
Zonder de 3 blunders zouden we met 2-1 gewonnen hebben ๐Ÿ˜›.
Vandaag besliste de voetbal goden helaas anders.
Uiteindelijk kunnen we terug kijken op een best goede oefensessie de afgelopen 3 beker wedstrijden.
We zijn zeker niet weggespeeld en gezien de diverse blessures had er misschien nog wel meer ingezeten.
Welnu laten we maar eens kijken of we dit door kunnen trekken in de competitie !

De 15e man