Verdiende overwinning veteranen in bekerwedstrijd tegen Moerkapelle

Koudekerk 35+1

Moerkapelle 35+1

Michel Duiker (kopbal)
Ad Casteleijn (afstandschot)
michel duiker (e.d.)

11 september 2021 12:00

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Met een op papier gemankeerd elftal en diverse huurlingen traden we vandaag in het veld tegen Moerkapelle voor een bekerwedstrijd.
Moerkapelle is een oude bekende tegenstander waar we al diverse strijdvolle potjes tegen hebben gevoetbald.
Ook  moet even vermeld worden dat de 15e man vandaag zijn rentree op het grote veld maakte voor de laatste aanloop naar zijn voetbal pensioen.
In de eerste helft konden we eigenlijk tot onze verbazing de tegenstander redelijk onder druk zetten, wat dan ook in diverse kansen resulteerde, maar onze spitsen konden het net nog net niet helemaal vinden.
We kwamen eenmaal goed weg, omdat een vrije trap van Moerkapelle strak in de rechter hoek werdt geschoten, echter scheidsrechter Nico de Leeuw had besloten dat dit een indirecte vrije trap was dus werdt het doelpunt afgekeurd.😅
Tot na 20 minuten Robert van der Voorst de ban wist te breken met een prachtige goal 1-0 voor ons.😋
Toen even later Michel Duiker een mooie kopbal tegendraads langs de keeper van Moerkapelle plaatste was het 2-0 voor ons en gingen we relaxed met een mooie voorsprong de rust in.
Bij de start van de 2e helft bleek dat Moerkapelle hun opstelling enigszins gewijzigd had, want we werden gelijk flink onder druk gezet en binnen 5 minuten kregen we al een doelpunt om de oren. toen even later de 15e man een cruciale verdedigingsfout maakte stond het in eens 2-2  en moesten we ons even flink achter de oren krabben.
Gelukkig werdt op dat moment huurling Wouter " canonball" Reijneveld in gebracht en deze krachtige jongeman wist de verdediging van Moerkapelle in stukken te scheuren met een aantal loeiharde schoten.  Een van deze schoten verdween dan ook flitsend achter de keeper van Moerkapelle en we stonden weer met 3-2 voor.
Echter net bijgekomen van de euforie maakte Michel Duiker bij een verdedigende actie een eigen doelpunt en stonden we weer gelijk.
Maar inmiddels was ook Jeffery Gebert het veld ingelopen en hij gaf diverse mooie voorzetten van de linkerkant, waarbij weer direct kansen ontstonden.
Een van deze voorzetten werdt keurig door Robert van der Voorst langs de keeper gelepeld en we stonden zowaar weer voor met 4-3.
Bij Moerkapelle begond de moed toch wel wat te zakken en toen uw eigen 15e man met een verwoestend afstandschot van zeker 35 meter de keeper van Moerkapelle alle hoeken van het doel liet zien ( en nee dit was geen voorzet !) en de 5-3 liet aantekenen was de strijd wel gestreden.
Michel Duiker maakte uiteindelijk na 67 gemiste kansen zijn 3e doelpunt van de dag ! 🤡 en we wonnen deze wedstrijd dus met 6-3 wat op voorhand niet verwacht was.
Welnu al met al geen slechte wedstrijd.  Jammer dat dit geen competitie wedstrijd was, maar mannen blijkbaar with a littele help from friends zijn we toch nog wel in staat om de trainingsarbeid in resultaat om te zetten.
Uiteraard was de 3e helft weer ouderwets gezellig en smaakt het bier veel beter als je gewonnen hebt.

De 15e man