Koudekerk neemt ook de SJZ-horde

3 oktober 2020 14:00

Dop van der N. (Nico)

Opstelling Koudekerk 1

Voor Koudekerk werd de wedstrijd tegen SJZ als belangrijk beschouwd. Een stugge tegenstander en met het oog op de wedstrijd van volgende week – Warmunda komt op bezoek aan de Gruttolaan – was winst belangrijk.

Koudekerk startte op sportpark Hazebroek met tien spelers die een week eerder ook aan de aftrap stonden. Alleen Ricardo van Rijswijk ontbrak na zijn rode kaart tegen LSVV ‘70. Het ontbreken van Van Rijswijk leverde een basisplaats op voor alleskunner Daan van der Zwet. Voor de rest hadden Verweij en Labots ook geen reden tot wisselen. Dat een winnende trainer gelijk heeft, bleek ook vandaag. Op de overwinning van de bezoekers was gezien de hele wedstrijd weinig aan te merken. Toch ging het niet gemakkelijk. SJZ was, zoals verwacht, een stugge ploeg en liet zich ook niet zomaar de punten ontnemen. SJZ was voor de rust een paar keer gevaarlijk voor de goal van Roy Dorrepaal. Niels van den Berg kopte over en Peter Wansink kreeg tot drie keer toe de mogelijkheid om Dorrepaal te passeren, maar drie keer was voor hem geen scheepsrecht. Voor Koudekerk troffen Bas van Heerdt en Jay Langejans de lat en schoof Langejans een bal naast. Doordat Koudekerk en SJZ deze kansen onbenut lieten, was 0-0 een logische ruststand.

Na de rust nam Koudekerk naarmate de tijd vorderde meer de regie in handen. Het ontsnapte nog wel toen Ricardo Rietkerken naast schoot, maar aan de andere kant waren Langejans en Jorin Roosenbrand ook weer dichtbij de openingstreffer. Die treffer viel uiteindelijk nadat Verweij en Labots Yvar de Groot hadden ingebracht voor Langejans. Niet voor de eerste keer dit seizoen bleek dat het Koudekerks duo een gouden hand heeft van wisselen, want de Groot stond nauwelijks tien minuten in het veld toen hij op de juiste plek stond na een voorzet van Joep van Tulder. Hoe hij het deed zou ze bij Koudekerk een zorg zijn, maar met enig gerommel verdween de bal over de lijn van Gijs Brinks. De thuisploeg protesteerde massaal bij de scheidsrechter voor vermeend buitenspel, maar die trok zijn eigen lijn en wees de protesten van de hand en kende de treffer toe.

De thuisploeg schoof een extra stormram naar voren in een poging om een punt te redden. Dat leek nog even te lukken toen Dorrepaal mistastte, maar tot opluchting van diezelfde Dorrepaal schoot Brian Hilders de bal hoog over. Niet lang daarna leek Koudekerk de wedstrijd te beslissen toen Sem van Aalst alleen op Brinks afging maar tot grote verbazing van de uit- en thuisclub besloot de scheidsrechter deze keer wel te fluiten voor buitenspel. Dit terwijl er geen vlagsignaal was van de assistent aan SJZ-kant. Het bleef allemaal zonder schade, zeker toen in blessuretijd Yvar de Groot voor de definitieve beslissing tekende door een voorzet van Sander Schmand af te maken.

Na afloop was Jarno Verweij meer dan tevreden. Over de hele wedstrijd was de winst terecht was de mening van de oefenmeester: “We kwamen wel nog even goed weg bij dat moment met Roy”. “Die bal was zo hard opgepompt dat ik hem gewoon niet kon pakken”, vulde de doelman aan. Bij SJZ was men van mening dat zij voor rust hadden moeten scoren. Dan was het een heel andere wedstrijd geworden. Liet men optekenen. Koudekerk had er lak aan.

Met negen punten uit drie wedstrijden gaat het zich opmaken voor de wedstrijd tegen Warmunda volgende week. Een tegenstander die als een van de sterkste ploegen in de afdeling wordt gezien, maar deze zaterdag verassend punten verspeelde tegen Hazerswoudse Boys.

Aftrap volgende week is om half drie, gezien de coronamaatregelen zal het publiek weer geen toegang hebben tot het sportpark. Wij zullen de wedstrijd live via Facebook uitzenden, zodat iedereen toch de wedstrijd kan volgen.