CVC Reeuwijk 1 - Koudekerk 1

Gerben Schonebaum (schot)
Menno Mouthaan (schot)
Aksel Koopman
Joep van Tulder (penalty)
Menno Mouthaan (schot)
Rob Verwaal
Matthijs Brenkman (schot)
Onne Sijbrandij (schot)

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

20 november 2010 14:30

Burger, P.J.

Koudekerk gaat hard onderuit  in Reeuwijk

Na de goede wedstrijd van vorige week tegen Valken had men in Koudekerk alle geloof in een goed vervolg in Reeuwijk, helaas kwam men van een koude kermis thuis. Zonder inzet ging Koudekerk met 5 – 1 onderuit tegen, alweer, een ploeg die een stuk lager stond op de ranglijst.

De wedstrijd had al binnen 10 minuten beslist kunnen zijn want waar men een fel startend Koudekerk zou verwachten was het de thuisploeg die de kansen kreeg en zo kon keeper Michael Kneulman zich al in de beginfase onderscheiden.  Koudekerk kwam niet verder dan een inzet van Oege Pennin die werd gestopt.  Daarna gaf Koudekerk binnen 10 minuten de wedstrijd volledig uit handen, eerst mocht Gerben Sconebaum de score openen voor de thuisploeg en direct na de aftrap was het Menno Mouthaan die ongeconcentreerd werk van Remco Muller afstrafte en de 2 – 0 achter Michael Kneulman schoot.  Koudekerk mocht daarna blij zijn dat Scheidsrechter Burger een strafschop zag in een valpartij van Stefan van Tol die heel makkelijk neerging over het been van Aksel Koopman. Joep van Tulder schoot deze buitenkans binnen en bracht Koudekerk daarmee terug in de wedstrijd. Koudekerk was echter niet bij de les want binnen 2 minuten was de marge al weer twee toen Mouthaan zijn tweede treffer liet aantekenen.  Op slag van Rust had Koudekerk dan nog de pech dat Pennin de binnenkant van de paal raakte.

Na de rust was er een Koudekerk wat niet geloofde in een goed resultaat, de thuisploeg wachten rustig af en wanneer het kon counterde het waarbij het regelmatig vrij baan kreeg van koudekerk. Halverwege de tweede helft viel de beslissing toen Matthijs Brenkman naar de 4 – 1 counterde en dat het vlak voor tijd door invaller Onno Sijbrandij nog 5 – 1 werd maakte de afgang van Koudekerk alleen maar groter.

Koudekerk zakt naar de zesde plaats, krijgt in de komende wedstrijden Kagia en B.S.C.`68  als tegenstanders.  Wanneer er tegen deze ploegen geen punten worden gepakt kan het zomaar gebeuren dat de ploeg de eerste seizoenshelft afsluit als derde van onder. Voor de wedstrijd tegen L.S.V.V., en dat is nog geen maand geleden, stond de ploeg nog 3e en had het kans op de 2e plaats.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Vince van Goozen, Dennis Bos, Richard van Heijningen(70. Bart v/d Hulst), Remco Muller, Ruben v/d Berg ©(82. Jeroen Hogenes), Stefan van Tol(70.Jarno Verweij), Joep van Tulder, Oege Pennin, Mark van Leeuwen.