Rode kaart blijkt oplossing voor Koudekerk

LSVV 70 1

Jiddo Doornebal (schot)
Thomas Loos
Jurgen Bouwman
Guido Leugering
Paulus Egberts
Freek Jansen

4e klasse A

26 september 2020 14:30

Begeer, G. (Gideon)

Opstelling

Na afloop bleek de rode kaart, die Ricardo van Rijswijk vlak na rust ontving, Koudekerk helemaal niet verkeerd uit te komen. Tegen tien man kropen de studenten iets uit hun schulp en na een paar angstige minuten voor Koudekerk maakte het dankbaar gebruik van de ruimte die het kreeg en besliste in de laatste tien minuten de wedstrijd.

Na de Football Factory een week eerder nu de tweede studentenploeg uit Leiden voor Koudekerk. Nu staan de wedstrijden tussen Koudekerk en LSVV garant voor het nodige spektakel en onvoorspelbare uitslagen. Vandaag was het een uitslag die geen Kamervragen op gaat leveren, al lijkt het niet hoe het was. Koudekerk begon wat ongemakkelijk aan de wedstrijd, de gasten hadden met Jiddo Doornebal en Jos van Beuningen veel beweging en kracht voorin. Dat bezorgde Koudekerk achterin de nodige problemen. Maar de thuisploeg liet zich ook niet helemaal de kaas van het brood eten. Het kreeg de eerste kans toen Sem van Aalst buiten bereik van Dammes Waasdorp de paal raakte. Uit de tegenstoot was het Jiddo Doornebal die de score opende, hoewel het nog even leek dat Jorin Roosenbrand de goal op de lijn kon voorkomen. Diezelfde Doornebal had niet lang daarna de voorsprong kunnen verdubbelen maar Roy Dorrepaal voorkwam een groter probleem voor de thuisploeg. De gelijkmaker van Bas van Heerdt was verdiend. Op aangeven van Ricardo van Rijswijk schoot de aanvoerder zijn vierde treffer dit seizoen achter de kansloze Waasdorp en zorgde er zo voor dat zijn ploeg niet met een achterstand de rust in ging.

De tweede helft was nog geen tien minuten oud toen Ricardo van Rijswijk zijn ploeg in grote problemen leek te brengen. De verdediger vergreep zich aan Doornebal en liet de scheidsrechter geen andere keus dan een rode kaart te tonen. Om de verdediging weer te herstellen werd Jay Langejans het slachtoffer, Daan van der Zwet werd zijn vervanger om de plek van Van Rijswijk over te nemen. LSVV zag kansen tegen de tien van de thuisploeg. Die kreeg het ook even moeilijk maar bleef met hulp van Dorrepaal overeind. Dat Koudekerk toch de wedstrijd wist te winnen was te danken aan het feit dat de ploeg een enorme fitheid laat zien. Die leek ook beslissend te zijn, nadat Waasdorp in eerdere instantie nog een achterstand voorkwam was hij niet veel later kansloos op een uithaal van Sem van Aalst die zo de thuisploeg op voorsprong bracht. In de extra besliste diezelfde Van Aalst de wedstrijd definitief in Koudekerks voordeel met zijn tweede en Koudekerks derde treffer.

Na afloop een meer dan tevreden trainersduo bij Koudekerk. Na de rode kaart hadden we het even moeilijk maar we pakte het daarna goed op. De wissels pakte goed uit en ook bleek dat wij fitter waren dan de tegenstander.

Volgende week gaat Koudekerk op bezoek bij SJZ, de Zoeterwoudse ploeg heeft drie punten, Koudekerk weet dat het dit zonder Van Rijswijk moet doen.