Koudekerk opent met zevenklapper tegen Football Factory

Football Factory 1

Thijs de Jong (schot)
Mike van Velzen (scrimmage)
Phedeon den Broeder
James Ingram
Jelle Kremers
Keown de Koning
Alwin Peters
Maxim van Delft
Gokhan Yazici
Assist: Jan Bogaards

4e klasse A

19 september 2020 14:30

Oorschot, T. van (Timo)

Opstelling Koudekerk 1

Openen met Football factory uit, dat had slechter gekund was de mening bij Koudekerk toen het competitieprogramma bekend werd. Maar na een kwartier moet men zich toch even achter de oren hebben gekrabt. De thuisploeg stond met 1-0 voor en daar was op dat moment niets tegen in te brengen.

Koudekerk startte weer met Dylan de wit en Sem van Aalst in de basis. De twee youngster hebben in de voorbereiding laten zien het niveau aan te kunnen en bij vlagen met meer dan leuk voetbal. Op de bank zaten Mike van Velzen, Daan van der Zwet, Ruben van den Berg en Jan Bogaards. Er zijn tijden geweest dat dit slechts dromen waren van toenmalige trainers om over zo’n bank te beschikken. Toch was het de thuisploeg die na en kwartier de score opende toen Thijs de Jong de echte studenten op voorsprong bracht. De bezoekers hadden het geluk dat niet lang na de openingstreffer scheidsrechter Timo van Oorschot meeging in de roep om een stafschop. Na vermeend hands van Milan Höwig kende Ricardo van Rijswijk weinig moeite om Gijs Minnema vanaf elf meter te passeren.

Een grote tegenvaller daarna was het uitvallen van Dylan de Wit met een hamstringblessure. Mike van Velzen kwam de rappe aanvaller vervangen en had maar vier minuten nodig om zijn waarde te bewijzen door de tweede Koudekerke treffer te maken.  Zo was de opgelopen schade voor rust gerepareerd en konden de bezoekers op zoek naar meer treffers. Iets wat met name Bas van Heerdt voor rust veelvuldig probeerde, maar het was de aanvoerder niet gegund om zijn ploeg aan een grotere voorsprong te helpen.

Na rust liet Koudekerk er geen (kunst)gras over groeien. Binnen twee minuten was het raak. Nu was Van Heerdt wel succesvol en tien minuten was de wedstrijd gespeeld door treffers van Joep van Tulder en de tweede van Van Heerdt. De studenten geloofde er ook niet meer in en het was de vraag hoe hoog Koudekerk de score op zou laten lopen. Bij de stand van 5-1 nam Koudekerk ook geen risico meer. Verweij en Labots haalden Van Velzen weer naar de kant. “Mike is nog niet volledig fit en de stand was ernaar om geen onnodig risico te nemen”, verklaarden de trainers na afloop. Ruben van de Berg verving de spits en ook Joep van Tulder mocht de rest vanuit de dug-out aanschouwen en stond zijn plaats af aan Jan Bogaards. Diezelfde Bogaards gaf de assist voor het zevende doelpunt en daarmee het derde doelpunt van Van Heerdt. Even daarvoor had Jorin Roosenbrand al een bal achter Minnema gekopt. Een prima start voor Koudekerk, maar met een tegenvaller door het uitvallen van De Wit.

Na afloop was Pieter van Schie not amused. Dit heb ik nog nooit meegemaakt dat het zo instort aldus de ‘F.F.-preses’.

Bij Koudekerk louter tevreden gezichten. “In het begin hadden we het even moeilijk maar daarna herpakte we ons prima”, zei aanvoerder Bas van Heerdt. “Ik had voor rust het gevoel dat ik die bal nooit tussen de palen ging krijgen”, liet Van Heerdt met een grote glimlach optekenen na zijn hattrick.

De zevenklapper maakt Koudekerk tot eerste koploper in de vierde klasse, voor wat het waard is na een wedstrijd. Volgende week ontvangt Koudekerk die andere “studenten-”ploeg LSVV 70.