Koudekerk gooit eigen glazen in tegen counterploeg Sportlust

Sportlust '46 3

3e klasse B

3 oktober 2020 12:00

Na de aangescherpte maatregelen ziet het er bijna verlaten uit op de gruttolaan. Waar normaal hordes mensen komen kijken hoe het 2e elftal van Koudekerk de pannen van het dak spelen, staan er nu alleen een aantal geblesseerde spelers langs de lijn om onze mannen aan te moedigen.

Om 12:03 klinkt het fluitsignaal voor de eerste helft, waar Koudekerk bijna onkoudekerks begint. We zijn namelijk zowaar vanaf minuut 1 fel en laten ons niet afbluffen. Er wordt verzorgd voetbal gespeeld, maar tot echte kansen leidt dit nog niet. Na een minuut of 10 groeit sportlust steeds iets meer in de wedstrijd, maar het spel wordt toch zeker gemaakt door onze mannen. In minuut 20 is er dan de eerste echte kans. Een schot van Jan van een meter of 20, maar deze inzet word gekeerd.

Dan in minuut 24, een hele slordige pass van Hak jr op Gino. Een aanvaller van sportlust ruikt zijn kans, onderschept en schiet de bal langs Kevin. Waar onze tegenstander nog geen één keer een kans of ook maar iets in die richting had gecreëerd, krijgen ze hier toch wel een heel mooi cadeautje voorgeschoteld. Vanaf dan lijkt sportlust wel een heel ander team. Ze zetten volle bak druk, maar Koudekerk laat zich niet gek maken en voetbald zich er aardig onderuit. Toch leid dit nog steeds niet tot echte kansen en gaan we dus met een 0-1 achterstand de rust in.

Koudekerk begint ongewijzigd aan de 2e helft. Waarom zou je ook wisselen als je de eerste helft de boventoon voert? In de 57e minuut is er nog een schot met een venijnige stuit van Olaf Bakker, maar de keeper red. dan in de 59e minuut een goede aanval en dat heeft sportlust ook gezien, want Sid wordt naar de grond gewerkt met een gele kaart voor sportlust als gevolg. Minuut 60 wordt er dan voor het eerst gewisseld. Marvin en Mick mogen zichzelf laten zien. Dion en Dimi mogen het laatste half uur vanaf de bank bekijken.

In de 62e minuut schiet Erik ten Hag (ik wist niet dat hij op de zaterdag bij sportlust voetbalde) een vrij trap miraculeus in de touwen. Dit is een fenomeen waar Koudekerk 2 al wat jaartjes mee te maken heeft. Gasten die dan ineens tegen Koudekerk een bizarre goal maken die ze de rest van hun leven nooit meer gaan maken. Maar goed dat terzijde, je zou denken dat wij nu als een malle druk zouden geven en de wedstrijd even zouden kantelen, maar niks is minder waar. Koudekerk stort in elkaar als een slecht gebouwd kaartenhuis en het lijkt erop dat ook onze lieve heer dit een verdrietige zaak vindt daar de regendruppels met bakken uit de lucht vallen.

Het laatste half uur is werkelijk niet om aan te gluren en ik ga er dus ook maar niet te veel woorden aan vuil maken. Er vinden nog wat wissels plaats en sportlust weet nog 2 keer het net te raken. Uitslag 0-4.. hier had zeker meer in gezeten. Met de schouders eronder op naar volgende week waar er hopelijk weer eens punten binnen worden geharkt tegen Rohda 76.