Koudekerk laat Aarlanderveen ontsnappen

Steven van der Pijl
Valentijn Oudijk
Brian Bor
Daniel Wildschut (vrije trap)
Steven van der Pijl
Kees Boekel

Groep 2 02

29 augustus 2020 14:30

Turk, den E. (Ed)

Opstelling Koudekerk 1

De debuterende Koudekerktrainer Jarno Verweij was na afloop tevreden met de prestatie van zijn ploeg. Aan de andere kant had Aarlanderveentrainer Gerald van der Klok een minder goed gevoel over de puntendeling die beide ploeg behaalde. Van der Klok vergat echter dat de bezoekers de wedstrijd in de slotfase zomaar hadden kunnen winnen.

Bij Koudekerk ontbrak meer dan een handvol spelers die normaal aanspraak maken op een plaats bij de eerste groep van de withemden. Maar ook nu stond er een elftal dat opgewassen bleek te zijn tegen de zelfbenoemde titelkandidaat in de derde klasse. In het begin van de wedstrijd konden de bezoekers nog een paar plaagstootjes uitdelen. Het was na een kwartier de thuisploeg die het heft in handen nam en de eerste helft domineerde. Daar zal ook de grote frustratie van Van der Klok zitten. Zijn ploeg creëerde meer dan genoeg kansen maar wist invaller-doelman Tony van Ooi slechts een keer te passeren. De treffer kwam op naam van Daley Grimmelius die van dichtbij kon intikken, nadat Chemlali slim gebruik wist te maken van het feit dat Ian van Asch moest kiezen tussen Tom Nouwens en Chemlali. Zo was er bij rust een voorsprong die verdient was voor de thuisploeg, maar die ook veel hoger had kunnen zijn.

In de rust werden bij Koudekerk Jay Langejans en Jan Bogaards vervangen door Jorin Roosenbrand en Daniël Wildschut. Met wat omzettingen probeerde Koudekerk meer druk te zetten op de thuisploeg. Spitsen Mike van Velzen en Joep van Tulder moesten eerder de opbouw van achteruit bij de thuisploeg verstoren. Dit leek Koudekerk goed te doen, want het kwam vaker onder de druk van de thuisploeg uit en het kreeg de overhand op het middenveld. Verder leken de bezoekers het conditioneel te gaan winnen. Aarlanderveen moest een paar keer onreglementair in grijpen. Eerst was het Bas van Heerdt die een vrije trap rakelings over schoot, even later was het Daniël Wildschut die vanaf vrijwel dezelfde positie Aarlanderveen keeper Jens Hellingwerf kansloos liet. Daarna kregen beide ploegen nog kansen waarbij Koudekerk de grootste had toen Daniël wildschut zijn vrije trap buiten bereik van Hellingwerf op de paal deponeerde. In de extra tijd leek de beslissing te vallen toen invaller Joeri Goudkuil doel trof, maar zijn treffer geannuleerd zag worden door vermeend buitenspel. Iets waar men bij Koudekerk meer dan alleen aan twijfelde. Aan Koudekerk viel er nog een debutant te noteren. De achttien jarige Dylan de Wit luisterde zijn debuut op met een puntgave panna bij de ervaren kafel Voorn. Iets wat niet alleen bij de Koudekerk supporters werd gewaardeerd, maar ook bij de thuissupporters met de nodige hilariteit werd ontvangen.

Na afloop was Jarno Verweij vooral tevreden over de tweede helft: "We hadden het voor rust vooral moeilijk met hun middenveld waar Tom Nouwens veel vrijheid kreeg. Na rust deden we dat beter." Gerald van der Klok baalde van de gemiste kansen en verwees hierbij naar het ontbreken van spits Poelwijk. Iets was Verweij kon verweren met een lijst van afwezige wat Koudekerk alleen maar sterker kan maken.