Koudekerk scoort te weinig tegen Boshuizen om nog kans te maken op periode

fc Boshuizen 1

Ibrahim Bashir (e.d.)
Ibrahim Bashir
Jeremy Chigharou
Mitchell Klein
Houssine Marzak
berend de Jong
Gildas Mugisha

12 november 2019 20:00

Wetering, van de N. (Niels)

Opstelling Koudekerk 1

De 0 – 4 overwinning die Koudekerk dinsdagavond behaalde lijkt helemaal geen verkeerde uitslag, maar wie de wedstrijd heeft gezien moet concluderen dat Koudekerk zichzelf zwaar te kort heeft gedaan. Het komt nu drie goals te kort om Kickers af te lossen als koploper en is dus ook gelijk uitgeschakeld voor de periode.

Het treffen tegen Boshuizen is toch een vreemd verhaal. Afgelast, uitwijken of toch niet, puntenaftrek voor Boshuizen en later weer niet. Toen was het ineens Boshuizen – Koudekerk in Koudekerk en op de dag van de wedstrijd moest de wedstrijd toch weer in Leiden worden gespeeld. Het werd een treffen op een troosteloze entourage op een troosteloos veld en met troosteloos weer. Was er dan niets goed? Zeker wel, het spel wat Koudekerk deze wedstrijd liet zien, vooral na de rust, was het zeker het bekijken waard. Waar Koudekerk voor rust vooral kansen onbenut liet was het na rust een stuk scherper.  Tegenvaller vooraf was het uitvallen van Jay Langejans, De middenvelder liep en bloedende hoofdwond op nog voor er een bal was getrapt. Bij aankomst aan de kade stond er een kofferbakklep in de weg en kon er een streep door het meespelen van Langejans. Kenan Cetinkaya vulde de lege plek op het wedstrijdformulier in. Eenmaal begonnen aan de wedstrijd nam Koudekerk snel het initiatief en zocht het de goal van Mohammed Benchaou. Dat resulteerde in een hand vol mogelijkheden waarvan de meeste sneuvelde op het gladde veld door ballen die doorschoten. Zo duurde het ruim een kwartier eer de score werd geopend. Uit een corner van Yvar de Groot was het Ibrahim Bashir die de bal ongelukkig achter zijn eigen doelman werkte. Daarna was Koudekerk er zelf verantwoordelijk voor dat het bij rust slechts 0 – 1 was. Met name Bryan van Delft was zeer ongelukkig in de afwerking. Paal, lat en Benchaou stonden een treffer van de spits in de weg.

Hoeveel ander was het de tweede helft, de toch best vele Koudekerk supporters zaten nog aan de koffie toen Sander Schmand van elf meter de tweede treffer achter Benchaou schoot. De strafschop was toegekend toen Yvar de Groot van de sokken werd gelopen door een Leidse verdediger. Scheidrechter Niels van de Wetering was onverbiddelijk, zoals hij later dat weer was toen Cedric van der Haas neer ging en Schmand weer raak schoot. Al was het nu in tweede instantie want Benchaou pakte de inzet in eerste instantie. Dat was de vierde treffer want tussen door was het van Delft toch gelukt om te scoren, al had hij daar de hulp van Benchaou bij nodig die zijn enige slippertje van de avond afgestraft zag worden met de derde Koudekerkse treffer. Na de vierde treffer had Koudekerk de supporters die op het laatste moment toch naar Leiden waren afgereisd nog wat extra’s kunnen geven door de score alsnog hoger uit te laten vallen maar dat bleek ijdele hoop. Koudekerk vond het genoeg.

De eerste helft was een beetje plichtmatig, maar de tweede helft hebben we het nog goed gemaakt. Was na afloop de reactie van Ronald Rosdorff. Aanvoerder Bas van Heerdt sprak nog even zijn waardering uit naar de Koudekerk supporters, ze staan er toch weer. Ongeacht het slechte weer en de tijd die niet bepaald uitnodigt zijn ze er toch. Dat vinden wij als groep geweldig om te zien.

Koudekerk komt in punten gelijk met Kickers maar komt drie goals te kort om ze te passeren, zaterdag zal bekend zijn wie de eerste periode pakt, Koudekerk weet dat het daarvoor niet in aanmerking zal komen. Zij kunnen ons richten op het treffen met SJZ op zaterdag 23 november.