Koudekerk 5 - TAVV 7

Fred van Paassen

AFSLACHTING!!!

Het vijfde
en de weg naar de dubbel

v.v. Koudekerk 5  -  TAVV 7; ruststand 5-0; eindstand 8-0

Afgelopen zaterdag moest het vijfde aantreden tegen TAVV. Op voorhand een geduchte tegenstander, maar niets bleek minder waar. TAVV had de avond ervoor een feestje gehad en daardoor was het elftal niet geheel fit vertrokken naar Koudekerk.

Het vijfde begon in de volgende samenstelling: Thomas was wederom de doelman. Achterin stonden Rob, Leon, Marcel en Rick; het middenveld werd gevormd door Gert-Jan, Joost, Michiel (c) en Mike; Niels en Steven waren de voorwaartsen. Henry, Gé en Barry waren de wisselspelers. Bart was weer met het tweede mee, Peter was aan het werk en Hanno nog steeds toeschouwer als gevolg van zijn blessure.

Onder het genot van een heerlijk lentezonnetje en Apfelkorn in één van de drinkflessen werd begonnen aan de wedstrijd. Het begin was redelijk gelijkopgaand en het leek erop dat het vijfde een moeilijke middag tegemoet ging. Na een minuut of twintig kreeg Gert-Jan de bal aan de rechterkant van het veld. Of het nou een voorzet was of een bewust schot, dat weet alleen Gert-Jan, maar de bal zeilde langs iedereen in de verre hoek: 1-0. Hij verklaarde na afloop dat het bewust was. Maar ja, achteraf een koe in de kont kijken kunnen we allemaal natuurlijk! Feit was wel dat het doelpunt bevrijdend werkte voor het sterrenensemble van de vereniging.

Niet veel later was er een ingooi voor het vijfde. De ingooi belandde bij Michiel, die vervolgens Niels aanspeelde. Niels legde de bal op zijn beurt mooi over de verdediging heen en Mike reageerde attent. Mike kon alleen op de keeper af en bleef uiterst koel: 2-0!

Het vijfde was los en weer een minuut of vijf later was het alweer raak. Michiel stuurde met een mooi passje Steven diep. Steven werd echter in het strafschopgebied onreglementair tegen de grond gewerkt en de scheidsrechter (F. van P.) kon niets anders doen dan naar de stip wijzen. Michiel, die nog geen bal goed had geraakt, nam zijn verantwoordelijkheid en ging achter de bal staan. En zoals hij al vaker had laten zien dit seizoen liet hij de keeper ook vandaag volstrekt kansloos: 3-0.

De volgende aanval leverde alweer een Koudekerks doelpunt op. Deze keer was het Steven die Michiel bediende. Doordat de verdediger de bal miste kon Michiel aanleggen voor zijn tweede van de middag: 4-0.

De laatste goal van de eerste helft viel vlak voor rust. Steven werd goed ingespeeld door Joost en tikte de bal goed door naar Mike. Mike kon alleen op de keeper af en tergend langzaam rolde de bal richting de doellijn. Helaas voor TAVV werd de bal pas achter de doellijn weggewerkt: 5-0.

Tussen alle doelpunten door miste Niels nog een enorme kans. Een knal van Mike belandde via de keeper en de paal in de voeten van Niels, maar voor een volkomen leeg doel presteerde hij het om de bal, via de lat, over te schieten. Een kans uit de categorie missen was moeilijker dan scoren’.

In de rust was er eindelijk weer eens een koekje bij de thee en de volgende wissels dienden zich aan: Gert-Jan werd afgelost door Gé, Henry kwam erin voor Leon en Barry verving Niels.

Met de comfortabele voorsprong was het voor het vijfde natuurlijk heerlijk voetballen. TAVV mocht het spel maken en het vijfde wachtte geduldig af op de kansen die gingen komen. Bij één van de aanvallen van TAVV kwam de bal in de voeten van Joost. Hij bedacht zich geen moment en trapte de bal ver naar voren. De verdediging van TAVV schatte de bal niet goed in, maar dat deed Barry wel. Met de bal aan de voet kon Barry alleen op de keeper afgaan en voor de zesde keer deze middag lag de bal in het netje: 6-0.

Halverwege de tweede helft probeerde TAVV, na een onderschepte aanval van het vijfde, uit te verdedigen. Michiel zette goed druk en veroverde de bal. Met een slim balletje breed (door de benen van de verdediger) bereikte hij Barry en die scoorde zijn tweede doelpunt van de middag: 7-0.

Het slotakkoord was deze zaterdag voor Niels, in het veld gekomen voor Steven, die zo de nare smaak van het missen van die enorme kans in de eerste helft wegnam. Barry legde vanaf de rand van het strafschopgebied aan voor een schot, de keeper wist de bal in eerste instantie te stoppen, maar was kansloos op de inzet van Niels die heel goed was meegelopen: 8-0.

Niet veel later floot scheidsrechter Fred voor het einde van de wedstrijd. Aanstaande dinsdag is de volgende wedstrijd alweer. Het vijfde ontvangt dan Oudewater in het kader van het bekertoernooi. The dream is still alive!

Tot volgende week!

Henkie Stift

Volgende wedstrijd: dinsdag 30 mrt, 20.15 uur, v.v. Koudekerk 5 - Oudewater 3 (kwartfinale kbeker)